سند قرآنی در استان باید تدوین شود/آتش زدن قرآن توسط دشمن نشان از اهمیت این کتاب آسمانی است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی گفت: سند قرآنی ویژه استان باید تدوین شود و با تحقق این امر، نقاط قوت و ضعف خود را خواهیم شناخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی،  امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی،  روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی آذربایجان‌غربی افزود: تا سند قرآنی تدوین نشود، امکان شناخت در مورد نقاط قوت و ضعف حوزه فرهنگی در استان وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: آتش زدن قرآن نشان دهنده این است که در حوزه قرآن کار شده وگرنه دشمن روی این موضوع حساسیت نشان نمیداد. 

وی ادامه داد: باید تلاش شود فعالیت های قرآنی به سمت کیفی سازی حرکت کرده و نقاط ضعف شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه ما در اطلاع رسانی فعالیت های قرآنی ضعیف هستیم، بیان کرد: محافل تلاوت قرآن، کلاس‌های قرآنی، تفسیر و یا تفسیرهای خانگی باید در سطح شهر هم معرفی شوند. 

وی با تاکید بر ارزش‌دادن به چهره های قرآنی اظهار کرد: چهره های قرآنی باید در جامعه مورد تجلیل قرار گیرند و باید فعالان این عرصه سالی حداقل یک بار در مراسمی قدردانی شوند. 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس ضروری است و آموزش و پرورش اعلام کند که چگونه می توانیم در راستای ترویج فرهنگ قرآن و آموزش و برگزاری کلاس های قرآن در بین دانش آموزان آنها را کمک کرده و همراه آنها باشیم. 

سند قرآنی در استان باید تدوین شود/آتش زدن قرآن توسط دشمن نشان از اهمیت این کتاب آسمانی است

در حوزه قرآن،  باید برنامه های مشارکتی داشته باشیم


علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن تسلیت به شهدای فلسطین و ابراز همدردی، گفت: انشاالله خداوند به جبهه مقاومت کمک کند تا بتوانند شر رژیم صهوینستی را از روی زمین کم کنند و تکلیف فلسطین اشغالی مشخص شود. 

وی افزود: مشکل اصلی که ما در این جلسات داریم این است که کار زیاد انجام دادیم ولی آنطور که شایسته است نتوانستیم بیان کنیم. 

این مسئول ادامه داد: در این راستا باید یکسری برنامه های مشارکتی داشته باشیم و اگر فعالیت ها جمعی باشد می توانیم موفق و موثر باشیم. 

نوروزی برگزاری محافل جمع خوانی قرآن، اجرای 650 عنوان برنامه در طول ماه مبارک رمضان، برگزاری جشنواره رضوی، طرح «بشری»، جشنواره ایده پردازی، عضویت 86 نفر در صندوق اعتباری هنر و حمایت از موسسات قرآنی از جمله برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.  

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: درماه رمضان در ۴۰ محور جمع خوانی قرآن در تمامی شهرستان ها و در مجموع ۶۵۰ برنامه اجرا شد.

سند قرآنی در استان باید تدوین شود/آتش زدن قرآن توسط دشمن نشان از اهمیت این کتاب آسمانی است

لازمه تشکیل قرارگاه قرآنی تجمیع فعالیت های قرآنی است

حجت الاسلام و المسلمین امامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی، نیز در این جلسه گفت: برگزاری آموزش دوره روحانی برای مجموعه های مختلف،  محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی،  برپایی کرسی ویژه کارگاهی آموزش قرآن، برگزاری کارگاه های تخصصی بایدها و نبایدها، برگزاری 6 دوره تربیت معلم روانخوانی، آموزش حافظان قرآن، تجلیل از پیشکسوتان قرآنی،  برگزاری کارگاه‌های توانمدسازی مدیران، تدبر و حفظ و سبک زندگی اسلامی را از جمله فعالیت های تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد. 

این مسئول ادامه داد:  باید فعالیت ها تجمیع شود تا تبدیل به قرارگاه قرآنی شود و باید برنامه های مشترک داشته باشیم. 

وی با انتقاد از عدم آگاهی برخی از افراد در مراکز علمی با قرآن و قرائت آن گفت: چه بسا مشاهده شده افراد قرائت قرآن را بلد نیستند که باید برای بهبود این وضعیت، فرهنگ انس با قرآن و قرائت آن در جامعه نهادینه شود.


حجت الاسلام امامی ادامه داد: در بحث ایجاد جذابیت در قرآن نیازمند مربی هستیم تا با زبانی شیوا و روان به علاقمندان آموزش دهد. 
وی گفت:  موضوع تدبر در قرآن مهم است که شهرستان میاندوآب در این دوره ها پیشتاز است و باید در سطح حوزه و دانشگاه کرسی هایی در راستای تبیین مسایل روز تشکیل شود. 

وی گفت: در حوزه کودکان و نوجوانان نیز کارهایی انجام دادیم که نیازمند فعالیت بیشتر است و بحث ترویج قرآن با مخاطب محوری و آموزش قرآن صورت می گیرد.

سند قرآنی در استان باید تدوین شود/آتش زدن قرآن توسط دشمن نشان از اهمیت این کتاب آسمانی است

بیان مدارس باید قرآنی باشد

افشار کبیری،  مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در حوزه فعالیت های قرآنی کار کردیم ولی کم است و گلوگاه تمام فعالیت های قرآنی آموزش و پرورش است. 

وی افزود: بیان مدارس باید بیان قرآن باشد وگرنه نمی توانیم موفق عمل کنیم و در این راستا از ظرفیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد نیز باید استفاده کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه اعضای حاضر به بیان عملکرد ارگان های خود در حوزه قرآن پرداختند. 

کد خبر 1728918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha