لزوم توجه به جهاد تبیین/ دستاوردها و واقعیت‌های نظام بیان شود

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه متاسفانه جهاد تبیین به شیوه زبانی کمتر در جامعه وجود دارد، گفت: اگر یک ناامیدی در سایه امپراطوری رسانه‌ای دشمن در بین نسل جوان ایجاد شود مشکل مربوط به ما است که نتوانسته‌ایم خدمات و واقعیت‌های جمهوری اسلامی را بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمدرضا محمدی شامگاه (۲۴ مهر) در دیدار با خبرنگاران مرکز استان خراسان جنوبی با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت در فلسطین اظهار کرد: امیدواریم این جریان، گام‌های نهایی برای پیروزی مقاومت و نابودی اسرائیل جنایتکار باشد.

امام جمعه طبس در ادامه بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با دعاهای خود به هر نحوی بتوانیم مددرسانی کنیم و پشتوانه و قوت قلبی برای مردم فلسطین باشیم.

وی با اشاره به اینکه استاندار خراسان جنوبی به دغدغه مقام رهبری یعنی «جهاد تبیین» جامه عمل پوشانده است، افزود: برگزاری تور راویان پیشرفت می‌تواند سبب آشنایی افراد مختلف با دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی شود.

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: حضور خبرنگاران در این تور به معنای مستندسازی است تا بتوانند در رسانه‌های جامعه هدف خود، این خدمات و دستاوردها را اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به سخنی از امیرمومنان علی علیه السلام عنوان کرد: حضرت فرمودند که «شما را به خدا قسم، از جهاد در راه خدا با جان و مال و زبان غفلت نکنید» و جهاد جانی در نظام تجربه خوبی داریم و در دوران دفاع مقدس، رزمندگان اسلام، استکبار جهانی را به زمین زدند و این عزت و سربلندی را برای کشور به ارمغان آمد.

امام جمعه طبس با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت محصول تفکر جهاد جانی ملت ایران است، افزود: اسرائیلی که ادعای قدرت برتر داشت امروز از جبهه مقاومت حماس فلسطین شکست خورده است و این به برکت نظام نفسانی جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام محمدی در خصوص جهاد مالی گفت: در آیات و روایات این موضوع آموزش داده شده است و نمود بارز جهاد مالی را در زمان شیوع کرونا و شکل‌گیری رزمایش مواسات به فرمان مقام معظم رهبری شاهد بودیم که مردم ولایت‌مداری خود را در قالب کمک‌های معیشتی و جشن‌های نیکوکاری به اثبات رساندند.

وی با بیان اینکه متاسفانه جهاد لسانی کمتر در جامعه وجود دارد، افزود: جهاد زبانی این است که به مردم بگوییم که نظام جمهوری اسلامی چه خدماتی انجام داده است و این نظام اصل پیروزی است و ادامه انقلاب در 45 سال اخیر نیز یک معجزه محسوب می‌شود چرا که نمی‌خواستند انقلاب باقی بماند و در بخش‌های مختلف پیشرفت کند.

امام جمعه طبس در ادامه بیان کرد: امروز در بخش علمی رتبه 11 جهان را داریم و نظام جمهوری اسلامی توانسته طی 45 سال گذشته به جایگاه کشورهای برتر دنیا در بخش‌های مختلف علمی و تکنولوژی و بهداشتی و درمانی برسد.

حجت الاسلام محمدی گفت: ایران در حال حاضر رتبه اول جهان در زمینه شبکه گازرسانی را با وجود تحریم‌ها به خود اختصاص داده است و باید هویت ملی را در جوانان به تعبیر مقام معظم رهبری بپرورانیم.

وی با بیان اینکه امروز در طبس مردم تقاضای کمتری برای آب و گاز و ... دارند، افزود: این موضوع نشان‌دهنده خدمات نظام است و باید به نسل جدید این موضوع را بیان کنیم.

امام جمعه طبس در ادامه گفت: در ارتباط با جهاد لسانی که مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید داشته‌اند و اگر یک ناامیدی در سایه امپراطوری رسانه‌ای دشمن در بین نسل جوان ایجاد شود و به روح بی‌امیدی سوق دهد مشکل مربوط به ما است که نتوانسته‌ایم خدمات و واقعیت‌ها را بیان کنیم.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: حیطه رسانه‌ها گسترده‌تر است و امیدواریم بتوانیم واقعیت‌ها را به تصویر بکشانیم و اگر دل در گرو این نظام داریم وظیفه ما است که به جهاد لسانی روی بیاوریم و این موضوع سبب می‌شود تا غرور ملی جوانان ما افزایش پیدا کند.

مهدی مرادی -مدیرکل دفتر حوزه استاندار خراسان جنوبی- نیز در این دیدار اظهار داشت: اولین تور رسانه‌ای راویان پیشرفت استان به منظور بیان دستاوردها با حضور رسانه‌ها امروز از طبس آغاز شده است.

وی در ادامه گفت: امروز در یک جنگ جهانی رسانه‌ای قرار داریم و دشمن به طرق مختلف نسل گذشته و جدید را مدیریت می‌کند و به سمتی می‌برد که دستاوردهای عظیم جمهوری اسلامی را نبینیم و کمبودها را بیشتر ببینیم.

مرادی بیان کرد: هدف از برگزاری این تور رسانه‌ای این است که واقعیت‌ها و دستاوردهای نظام جهوری اسلامی در خراسان جنوبی را بیان کنیم و اگر رسانه‌ها پیام نظام جمهوری اسلامی را نتوانند بیان کنند قطعا دشمن خواهد توانست آن را عوض کند.

کد خبر 1728950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha