استقبال ۳۵ درصدی بانوان خراسان شمالی از بیمه روستایی و عشایری

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی گفت: امسال استقبال بانوان روستایی این استان از بیمه روستایی عشایری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است.

محمدرضا بیدی، مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: ارائه خدمات و مزایای صندوق بیمه روستایی به نسبت حق بیمه متناسب از جمله علل مهم گرایش و استقبال بانوان از بیمه روستایی عشایری طی سال های اخیر بوده است.

وی عنوان کرد: مزایای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شامل مستمری پیری، مستمری بازماندگان، مستمری از کارافتادگی و نقل و انتقال سوابق است.

 بیدی تعداد افراد زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان را، ۱۷۹ هزار نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: از مجموع این تعداد ۱۳۹ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری سکونت دارند و ۴۰ هزار نفر نیز مربوط به شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

 مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌ شمالی اضافه کرد: خوشبختانه خراسان شمالی از استان های پیشتاز در جذب افراد در صندوق تامین اجتماعی روستاییان و عشایر است و در این باره جزو ۱۰ استان برتر کشور است و ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار نفر از افراد مشمول در خارج از دایره عضویت در این صندوق قرار دارند و تلاش می شود با اطلاع رسانی میزان جذب افزایش یابد.

بیدی بیان کرد: تمامی زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستا و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالی‌بافان و هنرمندان صنایع دستی غیر ساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، مشمول عضویت در صندوق بیمه روستایی هستند.

وی بیان کرد: بیمه شدگان با پرداخت حداقل ۱۵ سال حق بیمه سالانه و به شرط داشتن حداقل ۶۵ سال سن از مستمری پیری برخوردار می شوند.

کد خبر 1728956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha