لزوم نقش آفرینی نمازجمعه در مهندسی فرهنگی شهر

حجت الاسلام محمدی لائینی از نمازجمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر یاد کرد و خاطرنشان شد: نماز جمعه باید در مهندسی فرهنگی شهر نقش و حرفی برای گفتن داشته باشد، همه مساجد باید با مصلی ارتباط داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی بزرگ خادمین ستاد برگزاری نماز جمعه مرکز استان مازندران که در مصلی امام خمینی (ره) ساری برگزار شد، با بیان اینکه خدمت در سنگر نمازجمعه توفیق بزرگی است، اظهار کرد: مسئولیت در ستاد برگزاری نماز جمعه گاهی دست به دست می‌شود اما همه باید زیر یک پرچم باشیم، نگاهمان باید به توسعه بیشتر باشد.

وی با اشاره به منویات رهبری برای جذب نوجوانان به کار فرهنگی، افزود: ترکیب جمعیتی خادمان نمازجمعه ساری جوان است اما انتظار می رود نوجوان باشد و سن خادمان کاهش پیدا کند.

خطیب جمعه ساری گفت: نمازجمعه باید جای حضور بچه‌ها نیز باشد، نه به این مفهوم که سنگین و متین نباشد، اصلا شادابی و خوش حال و هوا بودن یک محفل به حضور کوچولوهاست.

وی با انتقاد از فضای محدود نمازجمعه ساری، بیان کرد: مصلی فعلی مناسب شهر و برگزاری نماز جمعه نیست، چرا که فاقد پارکینگ، پایگاه مقاومت، جای بازی بچه‌ها، فضای سبز، کتابخانه و ... است.

حجت الاسلام محمدی لائینی از نمازجمعه به عنوان قلب فرهنگی شهر یاد کرد و خاطرنشان شد: نماز جمعه باید در مهندسی فرهنگی شهر نقش و حرفی برای گفتن داشته باشد، همه مساجد باید با مصلی ارتباط داشته باشند.

وی افزود: واکنش‌ها و طراحی‌های فرهنگی باید بر محور مدیریت مصلی و نمازجمعه بچرخد، مصلی مخصوص جمعیت ۵۰۰ هزار نفره در ساری که حدود ۳۵۰ هزار نفر شهرنشین هستند باید بیش از این ظرفیت و خادم و تریبونی آزاد برای بیان نقد و نظر داشته باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مصلی باید شبانه‌روز میزبان برگزاری مجالس، محافل و برنامه های فرهنگی باشد، گفت: باید در مصلی دارالقرآن داشته باشیم تا آموزش قرآن و صحیفه سجادیه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مصلی باید بخش تربیت بدنی داشته باشد، بیان کرد: مصلی باید پاتوق گروه‌های جهادی باشد. 

کد خبر 1728965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha