صهیونیست‌ها، تعدادی از ائمه مساجد قدس را بازداشت کردند

نظامیان صهیونیستی به بهانه تحریک و حمایت از حماس، تعدادی از ائمه مساجد را در قدس اشغالی بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صدی البلد، رسانه‌های عبری روز دوشنبه اعلام کردند: پلیس اسرائیل تعدادی از ائمه جماعات مساجد  قدس شرقی را به اتهام حمایت از جنبش مقاومت فلسطین حماس در خطبه‌های خود بازداشت کرد.

به گفته رسانه‌های عبری، یکی از ائمه مساجد در خطبه‌های نماز جمعه، وظیفه هر مسلمان امت اسلامی است که با جان و مال مجاهدت کند.

گروه‌های فلسطینی قوی‌ترین حمله تاریخ را به سرزمین‌های اشغالی انجام دادند که صدها کشته و اسارت بیش از 120 نفر از سرزمین‌های اشغالی تا نوار غزه را به دنبال داشت.

از آن زمان، نیروهای اشغالگر بمباران خشونت‌آمیز و جنایتکارانه نوار غزه را آغاز کردند که منجر به آوارگی، شهادت و زخمی شدن هزاران شهروند فلسطینی شد و درخواست‌هایی برای خروج فلسطینی‌ها از نوار غزه مطرح شد.

مصر با صدور بیانیه ای از سوی وزارت امور خارجه هشدار داد که ارتش رژیم صهیونیستی از ساکنان نوار غزه و نمایندگان سازمان ملل و سازمان های بین المللی در این نوار می خواهد تا ظرف 24 ساعت خانه های خود را ترک کرده و به سمت جنوب حرکت کنند.

مصر تاکید کرد که این اقدام نقض شدید قوانین حقوق بشردوستانه بین‌المللی است و جان بیش از یک میلیون شهروند فلسطینی و خانواده‌های آنها را در معرض خطر می‌دهد.

مصر از رژیم صهیونیستی خواست از اتخاذ چنین اقدامات تشدیدکننده ای خودداری کند، زیرا این اقدامات عواقب جدی بر وضعیت انسانی در نوار غزه خواهد داشت.

با توجه به جلسه برنامه ریزی شده سازمان ملل متحد در روز جمعه به شورای امنیت در مورد این تحول خطرناک، مصر از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت خود برای توقف این اقدام عمل کند.

کد خبر 1728978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha