۱۰ روستای بزرگ شیروان درخواست حضور روحانی دارند

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان گفت: امسال ۱۰ روستای بزرگ این شهرستان که فاقد روحانی هستند برای حضور روحانی درخواست داده اند.

حجت الاسلام محمد معلم، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: وقتی روحانی قرار است در روستایی به همراه خانواده مستقر شود نیاز به خانه دارد که متاسفانه در بسیاری از روستاهای پرجمعیت شهرستان خانه عالم وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این است که برای مستقر شدن روحانی در روستاها و انجام برنامه های فرهنگی و مذهبی به مناسبت های مختلف و مسئولیت و کارهایی که انجام می دهد اقدام به ساخت خانه عالم کنیم که این خود اعتباراتی را می طلبد و نیاز است در این خصوص توجه ویژه صورت گیرد.

حجت الاسلام معلم عنوان کرد: ساخت خانه عالم در برخی از روستاهای مرزی و کم جمعیت شهرستان زیاد ضروری نبوده و باید قبل از ساخت آن روستاهای بزرگ و پرجمعیت در اولویت قرار می گرفت که در این راستا توجهی به موقعیت و مکان انجام نشده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شیروان بیان کرد: با وجود ۲۸ خانه عالم و با توجه به درخواست اهالی روستاهای بزرگ مبنی بر اهمیت این موضوع، پیگیری های لازم برای ساخت خانه ای در خور شان روحانیون به فرمانداری ارسال شده و امید است برای ترویج و گسترش برنامه های فرهنگی، دینی و مذهبی بر این موضوع جدیت به خرج دهند و بیشتر واقف باشند.

 حجت الاسلام معلم اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین این اهداف، ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی، تعامل و ارتباط متقابل روحانی و مردم و حل و فصل کردن مشکلات دینی روستا است.

وی بیان کرد: به دلیل دسترسی آسان افراد به انواع برنامه های ارائه شده از طرف ماهواره ها و سایت های مختلف، مبارزه و جلوگیری از این تهاجم یک امر حیاتی به‌نظر می‌رسد و آگاه کردن مردم و ارتباط چهره به چهره اشخاص تاثیرگذار به خصوص قشر روحانی بسیار اهمیت دارد.

کد خبر 1728987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha