دوره های آموزشی برای فعالین مسجدی برگزار می شود

به گفته حجت الاسلام حسنی، در فاز اول ایجاد پایگاه های قرآنی در مساجد زنجان، دوره های آموزشی و مهارتی برای امام مسجد، هیات امنا و فعالین مسجد در طی یک سال برگزار می شود و با استقرار مربیان قرآنی فعال در مراکز قرآنی اطراف هر مسجد؛ به عنوان پایگاه قرآنی منطقه فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام حمید حسنی رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان در خصوص ایجاد و راهبری پایگاه های قرآنی در مساجد  اظهار کرد: مقام معظم رهبری به فعال کردن مساجد به عنوان پایگاه های قرآنی تاکید دارند از اینرو در این مجموعه تلاش می شود تا پایگاه های قرآنی در مساجد تشکیل شود.

به گفته وی، در فاز اول این طرح تعدادی از مساجد شهرستان زنجان پس از طی دوره های آموزشی و مهارتی برای امام مسجد، هیات امنا و فعالین مسجد در طی یک سال و همچنین اضافه شدن مربیان قرآنی فعال در مراکز قرآنی اطراف هر مسجد؛ به آن به عنوان پایگاه قرآنی منطقه فعالیت خواهند کرد.

وی در ادامه سخنان خود به تاسیس ساختمان دارالقرآن سیدالشهدا روستای ارمغانخانه خبر داد و گفت: کلنگ زنی این ساختمان با حضور مرجع عالیقدر آیت الله حاج سید محمد حسینی (دامت برکاته) برگزار شد.

حسنی افزود: این زمین اهدایی که توسط دو خانواده خیر اهدا شده است به وسعت حدودا ۶۰۰۰ متر مربع می باشد و ساختمان دارالقرآن سیدالشهدا در این زمین احداث خواهد شد. عباداله محمدی مدیر خانه قرآن بصائر با کمک خیرین قرآنی پیگیر احداث این ساختمان در شهر ارمغانخانه می باشد.

کد خبر 1729015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha