بیمارستان‌های غزه تنها تا 24 ساعت دیگر امکانت خدمت رسانی دارند

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که ذخیره سوخت در بیمارستان های نوار غزه به آنها اجازه می دهد تا تنها 24 ساعت دیگر خدمات پزشکی را به مجروحان ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « plenglish»، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که ذخیره سوخت در بیمارستان های نوار غزه به آنها اجازه می دهد تا تنها 24 ساعت دیگر خدمات پزشکی را به مجروحان ارائه دهند.

در بیانیه منتشر شده از سوی این سازمان آمده است که سه مرکز درمانی واقع در منطقه شمالی غزه باید تخلیه شوند.

این سازمان تصریح کرد که 24 مرکز بهداشتی در غزه از جمله شش بیمارستان در حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه، آسیب دیده اند.

این بیانیه می‌افزاید: تافرزایداز بعدازظهر شنبه، تقریبا 600 هزار آواره در شرایط بدی در مرکز و جنوب غزه اسکان داده شدند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که اسرائیل از روز یکشنبه تا حدی تامین آب در جنوب نوار غزه را از سر گرفت، اما هنوز نگرانی در مورد کم آبی و انتقال بیماری‌ها به واسطه آب شور با توجه به محدود شدن خدمات آب و فاضلاب از جمله تعطیلی آخرین کارخانه آب شیرین کن در غزه در ساعات اخیر، بالا است.

این سازمان به داده های وزارت «فواید عمومی» غزه استناد کرد مبنی بر اینکه هفت هزار خانه در نوار غزه ویران شده و چهار هزار و 877 خانه دیگر آسیب دیده یا غیرقابل سکونت باقی مانده است.

همچنین بر اساس گزارش این سازمان، تا 13 اکتبر، 144 مرکز آموزشی در غزه از جمله 20 مدرسه آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطین مورد هدف حملات هوایی قرار گرفته اند.

در این گزارش آمده است که 11مسجد مورد حمله قرار گرفته و ویران شدند و هفت کلیسا و مسجد دیگر نیز آسیب دیدند.

این موسسه از بمباران های اسرائیل علیه ساختمان های مسکونی در مناطق پرجمعیت و همچنین از حملات هوایی علیه تاسیسات آب و فاضلاب و آسیب به چاه ها، ایستگاه های پمپاژ، یک مخزن و یک کارخانه آب شیرین کن که آب بیش از 1.1 میلیون نفر در غزه را تامین می کرد، انتقاد کرد.

کد خبر 1729025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha