فعالیت ۳۱ واحد بسته‌بندی زرشک در خراسان جنوبی

حسینی از فعالیت ۳۱ وحد بسته بندی و ۹ واحد فرآوری زرشک در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، غلامحسین حسینی- رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: ۳۱ واحد بسته بندی با حجم کاری ۱۱ هزارو ۵۴۰ تن در سال و ۹ واحد فراوری زرشک هم ۵ هزارو ۳۲۰ تن در سال در خراسان جنوبی فعال است.

رئیس اتاق تعاون  خراسان جنوبی سطح زیر کشت زرشک در استان را ۲۴ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح طیر کشت ۹۷ هزارو ۶۰۰ تن محصول تر زرشک تولید می شود.

حسینی با اشاره به برگزاری جشنوراه زرشک در سال گذشته گفت: سال گذشته جشنواره ملی زرشک به صورت متمرکز و مداوم به مدت یک هفته با استفاده از همه ظرفیت‌ها برگزار و ریل‌گذاری مناسبی برای این محصول در استان به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری شروع شد.

وی بسته بندی و برند سازی زرشک را مهم دانست و یادآور شد: این موارد برای بازرایابی و  کاهش بار میکربی محصول زرشک تأثیر بسزایی دارد.

وی یا بیان اینکه ۹۸ درصد سطوح زیر کشت زرشک در خراسان جنوبی است، گفت: در استان ۳۸ هزار خانوار بهره بردار  این محصول هستند.

رئیس اتاق تعاون  خراسان جنوبی  حفظ هویت محصول زرشک، معرفی زرشک به  داخل و خارج از کشور، ایجاد شور و نشاط بین مردم و کشاورزان،  ایجاد انگیزه برای مسئولان، تثبیت قیمت زرشک، ایجاد ارزش افزوده با رویکرد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، تشویق و ترغیب تولیدکنندگان، تقویت صنعت بسته‌بندی با تکنولوژی روز، استفاده از روش‌های نوین تولید زرشک، کمک و ایجاد ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران برای ایجاد صنایع تبدیل را از اهداف مهم این جشنواره برشمرد.

 حسینی برون سپاری برگزاری جشنواره به بخض خصوصی را مهم خواند و افزود: در صورتی که سال های آینده هم این مهم به اتاق تعاون واگذار شود می توان در طول سال نسبت به ارتباط گیری با صاحبان مطرح برند های غذایی ورود کرد.

وی عرضه زرشک در نمایشگاههای خارجی را مهم دانست و گفت: باید دولت مسیر حضور در نمایشگاههای خارجی را تسهیل و روان سازی کند.

وی با بیان اینکه از پوستر جشنواره فردا در ارگ کلاه فرنگی رونمایی می شود، یادآور شد: زرشک بخشی از هویت ما بوده و هویت را با هویت  تاریخی به نمایش می گذاریم.

به گفته وی در یکی از اماکن تاریخی نمایشگاه جانبی، نگارخانه عکس از زرشک  و... نیز برگزار می شود

کد خبر 1729033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha