انتقاد بوکسور مشهور از سکوت بین المللی در قبال غزه

عامر خان، بوکسور بریتانیایی با انتشار پیامی تاثیرگذار به لیست بازیکنان همبستگی با آرمان فلسطین پیوست و در آن از سکوت بین المللی در قبال آنچه در فلسطین و نوار غزه می گذرد، انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آر تی، عامر خان، قهرمان مشهور بوکس بریتانیا در اکانت رسمی خود در «ایکس» نوشت: در طول دوران حرفه ای ام، هدفم قهرمان شدن و استفاده از شهرت و نفوذم برای ایجاد یک تغییر مثبت در جهان بوده است. هیچ وقت نترسیدم نظرم را بیان کنم و در مقابل جنایتکاران ایستاده‌ام.

وی افزود: جهان نظاره گر آنچیزی است که در فلسطین می گذرد، بسیاری از همکاران و دوستانم را ساکت می بینم، چرا؟

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد، برخی می‌ترسند حمایت خود را از فلسطین نشان دهند، جان فلسطینی‌ها مهم است، دنیا به یاد خواهد آورد کسانی را که چیزی گفتند یا نگفتند، خداوند کسانی را که سکوت کردند در حالی که خون مسلمانان بیگناه به خاک و خون کشیده می‌شود، به یاد خواهد آورد.

وی پیام خود را با این آیه خاتمه داد: « مَن قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعاً وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَا النَّاسَ جَمِیعاً».

نوار غزه از زمانی که حماس و دیگر گروه های فلسطینی عملیات «طوفان الاقصی» را در 7 اکتبر آغاز کردند، مورد بمباران زمینی، دریایی و هوایی اسرائیل قرار گرفت.

«طوفان الاقصی» با عملیات «شمشیرهای آهنین» اسرائیل مواجه شد، جایی که ارتش اسرائیل حملاتی را به نوار غزه که بیش از دو میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، آغاز کرد.

تعداد تلفات بمباران رژیم صهیونیستی به غزه به دو هزار و 808 شهید رسیده است. بیش از یک هزار و 300 نفر از جمله 291 افسر و سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند.

کد خبر 1729045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha