از ظرفیت خیرین در راستای ساخت کتابخانه برای روشندلان بهره گیری شود

نظری با اشاره به اینکه روشندلان نیازمند همدلی مسئولان هستند، گفت: باید از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در راستای ساخت کتابخانه و فراهم کردن امکانات رفاهی برای این عزیزان بهره گیری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، بهنام نظری، امروز (۲۵ مهر) در همایش بزرگداشت روز جهانی نابینایان که در سالن فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز عصای سفید گفت: مناسب سازی بافت شهری برای معلولان، سالمندان، عزیزان روشن دل و... امری ضروری است و شهرداری باید در این راستا تلاش کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه معلولان به ویژه عزیزان نابینا و کم بینا هم اعضای این شهر و کشور هستند و باید همانند دیگر اقشار جامعه بتوانند از همه امکانات و خدمات شهری استفاده کنند، افزود: روز جهانی نابینایان یادآوری خوبی برای مسئولان است تا عملکرد خود را در راستای خدمت رسانی به این عزیزان مورد بازنگری قرار داده و تلاش بیشتری در خدمت رسانی به آنها در آینده داشته باشند.

وی با بیان اینکه این عزیزان اگر چه نابینا و کم بینا هستند ولی توانایی های گسترده ای در بخش های دیگر دارند، اظهار کرد: بسیاری از این عزیزان هنرمندان برجسته ای هستند و زمینه‌های مختلف به ویژه صنایع دستی آثار برجسته ای را خلق کرده اند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه شاید اکثر افراد از لحاظ جسمی ظاهرا سالم باشند، ادامه داد: به طور حتم نقایصی در همه ما وجود دارد، اما روشندلان نظر کرده خداوند هستند و همه چیز را با چشم دل می‌بینند.

نظری به مشکلات تردد نابینایان و کم بینایان، مبلمان شهری نا مناسب و اهمیت توجه مسئولان خدمات شهری به این مهم اشاره کرد و گفت: روشندلان با مشکلاتی از جمله استخدام، اشتغال، تردد، تحصیل و غیره مواجه هستند که باید دغدغه‌های حوزه نابینایان دیده و به آن رسیدگی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در ادامه به وضعیت کتابخانه نابینایان اشاره کرد و گفت: این کتابخانه در حال حاضر استیجاری است و مدیرکل راه و شهرسازی باید زمینی را در اختیار کتابخانه نابینایان استان مرکزی قرار دهد و از ظرفیت خیرین در راستای ساخت این مکان بهره بگیرد.

نظری در ادامه با بیان اینکه حدود ۴ هزار نابینا و کم بینا در استان مرکزی وجود دارد، خاطر نشان کرد: روشن دلان پرتلاش‌ترین و دقیق‌ترین افراد جامعه هستند و باید پستانسیل اماکن ورزشی و تفریحی در اختیار این جامعه نیز قرار گیرد.

کد خبر 1729114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha