بیش از ۴ هزار کم بینا و نابینا در استان مرکزی تحت پوشش بهزیستی هستند

حسین آبادی گفت: بیش از ۴ هزار و ۱۰۲ نفر کم بینا و نابینا در استان مرکزی تحت پوشش بهزیستی هستند.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمود حسین آبادی امروز (۲۵ مهر) در همایش بزرگداشت روز جهانی نابینایان که در سالن فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، ضمن تبریک این روز به اهمیت توجه به معلولان از سوی همگان تاکید کرد و گفت: روشندلان و در کل معلولان بخش مهمی از جامعه هستند و باید به این عزیزان توجه ویژه داشت و آنان باید همچون سایر افراد جامعه بتوانند از امکانات و خدمات شهری بهره مند شوند.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی همواره گروه‌های مختلف را از قبل از تولد تا سالمندی تحت حمایت قرار می‌دهد، افزود: فعالیت‌های سازمان بهزیستی متمرکز بر توابخشی و توانمندسازی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان مرکزی ۳۳ هزار ۶۸۷ نفر  تحت پوشش بهزیستی هستند، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۴ هزار و ۱۰۲ نفرکم بینا و نابینا هستند که ۱۱.۵ درصد جمعیت استان را نابینایان تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تنبلی چشم و اختلالات بینایی در گروه‌های سنی ۳ تا ۶ سال از اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: در این زمینه نیز اقدامات غربالگری انجام می‌شود که در این راستا سال گذشته ۵۱ هزار نفر غربالگیری انجام شد که ۹۸۰  نفر به عنوان اختلالات بینایی تشخیص داده شدند.

علی ‌اصغر غفاری نیز در این همایش ضمن گرامیداشت روز جهانی عصای سفید گفت: نابینایان و کم بینایان هم عضو این جامعه هستند و حق بهره مندی از امکانات و خدمات شهر را همچون سایرین دارند.

مسئول کمیسیون عمران،شهرسازی و ترافیک شورای اسلامی شهر اراک به فعالیت ها و تلاش های شورای شهر در زمینه حمایت از معلولان اشاره کرد و افزود: با مصوبه شورای شهر اراک مقرر شد مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از طریق شهرداری به مجموعه نابینایان جهت تهیه تجهیزات و امکانات تقدیم شود.

کد خبر 1729122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha