تقویت روحیه استکبارستیزی نیازمند کار فکری و فرهنگی است

فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت:برای تداوم انقلاب اسلامی، روحیه استکبار ستیزی و باور به حقیقت استکبار ستیزی امری بسیار مهم بوده و ضرورت دارد در این زمینه کار فکری و فرهنگی صورت گیرد و تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ستار هدایت خواه» در حاشیه نشست ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با اشاره به اهمیت این روز، اظهار کرد: ما اگر بخواهیم ارکان تفکر انقلاب اسلامی را بیان کنیم، اینها شامل چهار رکن اصلی می شوند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد نخستین رکن را اصل اسلام به عنوان برنامه کامل و جامع برای هدایت انسان دانست و گفت: دومین رکن ولایت فقیه به عنوان تجلی ولایت الهی و هدایت مردم در جامعه است.

وی از ماموریت جهانی انقلاب اسلامی به عنوان زمینه سازی ظهور به عنوان سومین رکن تفکر انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: چهارمین رکن نیز بحث استکبار ستیزی در کنار سه رکن دیگر بسیار مهم تلقی می‌شود.

هدایت‌ خواه خاطرنشان کرد: به همین جهت برای تداوم انقلاب اسلامی، روحیه استکبار ستیزی و باور به حقیقت استکبار ستیزی امری بسیار مهم بوده و ضرورت دارد در این زمینه کار فکری و فرهنگی صورت گیرد و تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در تداوم انقلاب اسلامی که اگر آن را به قطاری تشبیه کنیم، لوکوموتیوران آن ولی فقیه، مسیر و مقصد آن زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی (عج)، اندیشه و تفکر اسلامی و جهت راهنمای حرکت قطار نیز استکبار ستیزی است.

وی با اشاره به اینکه علائم بین راه که مسیر را مشخص می‌کنند، استکبار ستیزی است، ادامه داد: هر کجا ما از موضوع استکبار ستیزی عدول کنیم، به این معنا بوده که انقلاب اسلامی مسیر اصلی خود را نمی‌داند.

هدایت خواه خاطرنشان کرد: لازمه حرکت این قطار به سمت هدف بلند باید همراه این جهت نماها را مورد توجه قرار دهیم.

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد نقش مردم در همراهی با انقلاب اسلامی و حفظ روحیه استکبار ستیزی را مشخص دانست و بیان کرد: مهم ترین برنامه حضور مردم در راهپیمایی روز ۱۳ آبان است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از راهپیمایی ۲۲ بهمن، ما یک دهه قبل از آن بسترسازی و زمینه سازی برای دهه فجر را انجام می‌دهیم و با مردم آمادگی ذهنی کامل حضور پیدا می‌کنند.

هدایت خواه ادامه داد: در مورد روز جهانی قدس نیز در شب‌های قدر معمولاً این زمینه سازی آماده می‌شود، ولی در زمینه ۱۳ آبان یک دفعه ما وارد این مناسبت می‌شویم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه چند مناسبت قبل از ۱۳ آبان داریم که می توان آنها را با ۱۳ آبان پیوند دهیم، افزود: چهارم آبان حادثه تروریستی شاه چراغ، ششم آبان شهادت آرمان علیوردی، هشتم آبان شهادت شهید فهمیده و ۱۲ آبان شهادت شهید روح الله عجمیان است.

وی بیان کرد: به همین دلیل با توجه به مناسبت‌های قبل از ۱۳ آبان صدا و سیما، رسانه‌ها و مراکز فرهنگی دیگر باید تلاش کنند که همه این‌ها به عنوان شهدای راه استکبار ستیزی که پشت آن استکبار قرار گرفته، به بهترین نحو برای مردم تبیین و تشریح شوند.

هدایت خواه اظهار کرد: ما در جبهه فرهنگی در سطح کشور برنامه یک هفته‌ای را تحت عنوان «آرمان روح الله» پیش بینی کرده‌ایم که از شهادت آرمان علیوردی تا روح الله عجمیان در فاصله زمانی ششم تا دوازدهم آبان ماه بازخوانی فتنه ۱۴۰۱ و نقش استکبار جریان‌های معاند، برگزاری یادواره ۸۶ شهید در این فتنه و ... را در دستور کار داریم.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بخشی تحت عنوان «وارثون» داریم که در زمینه ایثار و شهادت فعالیت دارند و به آنها ماموریتی محول می‌شود تا در زمینه گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ۱۹ آبان شهرستان گچساران فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به تلاقی ۱۳ آبان با حوادث غزه، به نظر می‌رسد در مدارس برای همدردی با دانش آموزان شهید غزه و همچنین دانش آموزان شهید سال گذشته کشورمان، آموزش و پرورش و نهادهای فعال می‌توانند برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

هدایت خواه گفت: ما در حوزه مردمی و تشکل‌های مردمی با همکاری صدا و سیما و نهادهای دیگر برنامه‌هایی را نیز در دستور کار خواهیم داشت.

کد خبر 1729137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha