طرح تغذیه با شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی اجرایی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را به اجرای طرح تغذیه با شیر رایگان در مدارس ابتدایی دولتی مکلف کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه(۲۶مهر)مجلس شورای اسلامی و در بند الحاقی ۱ ماده ۷۱ لایحه برنامه هفتم توسعه مصوب کردند، دولت مکلف است نسبت به قیمت‌گذاری تجهیزات و ملزومات پزشکی مصرفی و مکمل‌های دارویی، رژیم غذایی‌، تغذیه‌ای و مواد اولیه دارویی و فراورده‌های دارویی و ایمن ساز (واکسن) بجز در مورد محصولات با فناوری بالا و زیست فناوری، با لحاظ هزینه تمام شده محصول و سود متعارف با اعلام قواعد و به صورت سامانه ای اقدام نماید.

نماینده شورای عالی بیمه سلامت با حق رأی به اعضای کمیسیون‌های قیمت‌گذاری دارو و تجهیزات پزشکی اضافه می‌شود.

نمایندگان در بند الحاقی ۲ ماده ۷۱ مصوب کردند، فهرست رسمی دارویی ایران براساس نظام دارویی ملی کشور (طرح ژنریک) توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر هر سه ماه یکبار تدوین و منتشر می‌گردد.

تجویز داروهای خارج از فهرست یادشده، تخلف محسوب می‌شود و متخلف با توجه به شدت عمل ارتکابی و تعدد و تکرار آن، حسب مورد به مجازات‌های مندرج در تبصره ۱ ماده ۲۸ قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۳/۱/۲۵ محکوم می‌گردد.

آیین‌نامه اجرائی این بند ظرف شش ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو) تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

نمایندگان در بند الحاقی ۵ ماده ۷۱ مصوب کردند،  دولت مکلف است طرح تغذیه با شیر رایگان را در مدارس ابتدایی دولتی اجرایی نماید.

وکلای ملت در بند الحاقی ۶ ماده ۷۱ مصوب کردند، دولت مکلف است اساسنامه موضوع این ماده سازمان غذا و دارو را ظرف مدت ۶ ماه با پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

چنانچه ظرف مهلت مذکور اساسنامه به تصویب هیات وزیران نرسد پس از انقضای مهلت مذکور هر گونه اقدام سازمان غذا و دارو به منزله دخل و تصرف در وجوه اموال عمومی دولت است.

کد خبر 1729187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha