۱۱ هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج خراسان جنوبی نشان‌دار شدند

اربابی گفت: تاکنون ۱۱ هزار نفر بیمار خاص و صعب العلاج در استان نشان‌دار شده‌اند و از خدمات بیمه‌ای در این زمینه استفاده می‌کنند که بیشترین هزینه‌ها مربوط به گروه سرطانی‌ها و بیشترین بیماران در گروه دیابت و فشار خون است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی اربابی ظهر امروز (۲۶ مهر) در نشست خبری با اشاره به تلاش برای گسترش ارائه خدمات بیمه در مراکز درمانی استان اظهار کرد: در حال حاضر با ۵۶۰ موسسه در بخش‌های سرپایی در سطح استان طرف قرارداد هستیم و امیدواریم بتوانیم همه موسسات را در جهت طرف قرارداد ترغیب کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۵ مرکز و شبکه بهداشت در روستاهای استان با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند، افزود: همچنین سازمان بیمه سلامت با ۱۷ بیمارستان استان طرف قرارداد بوده و خدمات بستری و سرپایی را بیماران ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: تعرفه خدمات در بخش‌های دولتی با غیردولتی متفاوت می‌باشد و عمده خدمات بیمه سلامت در بخش دولتی کامل‌تر است.

اربابی گفت: در بخش دولتی و بستری با توجه به رویکرد دولت سیزدهم بیماران فرانشیز را پرداخت نمی‌کنند و دریافتی از بیمه شده وجود ندارد به طوری که ۹۰ درصد هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه تلاش می‌کنیم تغییر رویکرد عمده‌ای در بخش پرداخت‌ها داشته باشیم که ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی را پوشش داده تا پرداختی از جیب مردم کاسته شود.

وی در ادامه به گستره خدمات و خرید راهبردی به عنوان یکی از مباحث مهم طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع اشاره کرد و افزود: در بخش روستایی این طرح در گذشته وجود داشته و امید است در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر هم انجام شود.

اربابی بیان کرد: در مجموع از ۴۹۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در استان، ۳۸۰ هزار نفر تحت پوشش پزشک خانواده و نظام ارجاع قرار دارند.

وی با بیان ارائه خدمات بیمه سلامت به زوجین نابارور، گفت:۹۰ درصد هزینه درمان زوج‌های نابارور استان که در سامانه نشان‌دار شدند با تعرفه دولتی و یا عمومی غیردولتی تا سقف ۵۰ میلیون تومان در سال پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی ادامه داد: در شش ماهه ابتدایی امسال ۴۰۰ نفر خدمات ناباروری را در بستر بیمه سلامت از مرکز رویش بیرجند دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه در بحث خدمات مربوط به بیماران خاص و صعب الاعلاج خوشبختانه از آبان ماه سال گذشته صندوق ویژه این بیماران تاسیس شد، افزود: در همین راستا ۱۰۷ نوع بیماری معرفی شده است و قواعد و خدمات مربوط به این بیماران به ریز نوشته شده و افرادی که شناسایی شدند می توانند این خدمات را با قیمت ویژه دریافت کنند.

اربابی خاطرنشان کرد: تاکنون در استان ۱۱ هزار نفر بیمار خاص و صعب العلاج نشان‌دار شده‌اند و از خدمات بیمه‌ای در این زمینه استفاده می‌کنند که بیشترین هزینه‌ها مربوط به گروه سرطانی‌ها و بیشترین بیماران در گروه دیابت و فشار خون است.

کد خبر 1729236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha