تدارک ۲۵۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خراسان‌جنوبی

قطبی گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محسن قطبی ظهر امروز (۲۶ مهر) در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش اظهار کرد: ورزش به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی، نقشی اساسی و بنیادی، در زندگی روزمره هر انسان دارد که موجب سلامت، تندرستی و پویایی است و توسعه آن، ارتقاء سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

محسن قطبی با گرامیداشت هفته تربیت بدنی از افتتاح ۱۲ زمین چمن مصنوعی در استان خبر داد و گفت: چمن مصنوعی روستاهای گرماب قاین، همت‌آباد، اردکول و پردان زیرکوه، حسن‌آباد، اسماعیل‌آباد، اسدآباد نهبندان از جمله این طرح‌هاست.

وی ادامه داد: برای هر کدام از چمن‌ها دولت یک میلیارد تومان هزینه کرده بعلاوه اینکه خیرین و مردم‌ نیز مشارکت فعال داشته‌اند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام روستاهای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت دارای چمن مصنوعی خواهد بود، تصریح کرد: اکنون ۵۲ زمین چمن مصنوعی در حال آماده شدن است و مناقصه خرید ۲۰ مجموعه چمن مصنوعی در سطح استان نیز در حال برگزاری است.

وی در ادامه افزود: همزمان با هفته تربیت بدنی ۱۱ همایش فرهنگی _ ورزشی در شهرستان‌های استان پیش‌بینی شده است. 

قطبی با اشاره به تجلیل از ورزشکاران در بیرجند، طبس و زیرکوه در این هفته، عنوان کرد: همچنین گلریزان ورزشی، جشنواره فرهنگی مادر و دختر و پدر و پسر، جشنواره فرهنگی ورزشی ویژه جانبازان و معلولان، جشنواره بازی‌های بومی و محلی از جمله برنامه‌های هفته تربیت بدنی است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اعلام اینکه تمامی اماکن ورزشی استان در روز شنبه ۲۹ مهر ماه رایگان است، گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ورزشی و همایش دوچرخه‌سواری از دیگر برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی در استان است.

کد خبر 1729264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha