عملیات اجرایی بزرگترین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی کشور در راین آغاز شد

عملیات اجرایی شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در شمال شرقی راین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده کرمان و راور در مجلس؛ ️دکتر محمدرضا پورابراهیمی، ظرفیت بالای استان کرمان در تامین برق با انرژی خورشیدی را مورد توجه قرار داد و گفت: مشکلات اقتصادی کشور گره خورده به بحث انرژی است.

وی خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت انرژی خورشیدی‌ شد و افزود: این ظرفیت در قالب تولید حدود 400 مگاوات برق تجدیدپذیر در زمینی به مساحت 700 هکتار در شمال شرقی راین بنا می شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از عملکرد محیط‌زیست استان در ایجاد وقفه ۶ ماهه برای اعطای مجوز شهرک صنعتی راین انتقاد و بیان کرد: ایجاد این شهرک‌ها باید در استان توسعه بیشتری پیدا کرده و محیط‌زیست همکاری بیشتری داشته باشد.

آیین کلنگ‌زنی شهرک تخصصی راین، با حضور معاون وزیر صمت، رئیس مجمع نمایندگان استان، معاون اقتصادی استاندار و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان برگزار شد.

نخستین بار در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ بود که دکتر پورابراهیمی خبر از ایجاد بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی کشور در راین داد و خردادماه امسال اعلام کرد که در صدد رفع موانع پیش‌روی احداث این پروژه است تا اینکه امروز مهمترین گام آن برداشته شد.

کد خبر 1729320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha