معرفی ۷۲۴ طرح مشاغل خانگی به بانک های عامل در سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از معرفی ۷۲۴ طرح مشاغل خانگی به بانک های عامل این طرح در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان؛ خلیل احمد سلامی در جلسه کمیته فنی ساماندهی مشاغل خانگی استان گفت: از محل اعتبارهای مشاغل خانگی سال ۱۴۰۲ سیستان و بلوچستان، تا امروز ۷۲۴ طرح با مبلغ ۹۱ میلیارد و ۴۳۹ میلیون تومان به بانک معرفی شده است.

وی اظهار کرد: بانک های توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران، ۸ بانک عامل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان هستند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان میزان تسهیلات پرداختی مشاغل خانگی را ۱۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این تسهیلات به ۱۲۸ طرح با اشتغالزایی ۱۶۳ نفر پرداخت شده است.

سلامی گفت: با مصوبه جلسه اخیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان، اعتبار تخصیص یافته به شهرستان هایی که در جذب و پرداخت تسهیلات ضعیف عمل کردند، به شهرستان های موفق منتقل می شود.

وی ادامه داد: علی رغم چالش هایی که بانک های استان اعم از ابلاغ مرحله‌ای اعتبار از سوی بانک‌های مرکز و عدم استقرار شعب در برخی شهرستان ها مواجه هستند، تلاش ها برای جذب حداکثری اعتبار ابلاغی متمرکز خواهد بود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، سعی در تقویت بنیه اقتصادی فعالان حوزه کسب و کارهای خانگی را دارد که عمدتا بصورت خانوادگی اداره می شوند و جزو ظرفیت های پرکشش اشتغال زایی به شمار می رود.

کد خبر 1729357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha