خواهران طلبه، رهبران فکری و عقیدتی جامعه در عرصه جنگ شناختی هستند

متولیان گفت: رسالت خواهران طلبه در عرصه جنگ شناختی که در واقع نوعی جنگ ترکیبی و متفاوت از دیگر هجمه‌های دشمنان است، راهبری فکری و عقیدتی در جامعه است.

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، متولیان- معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با حضور در همایش بین المللی سیره شناسی علامه مصباح یزدی در مطالعات اسلامی، که در مجتمع فرهنگی شهید رجایی فریدونکنار و با حضور پژوهشگران، نویسندگان، طلاب، اساتید حوزه و دانشگاه و همچنین حضور مهمانان خارجی برگزار گردید، ضمن اشاره به چشم انداز حوزه های علمیه خواهران، در سه مولفه ی زن، خانواده و کودک، اظهار کرد: مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور، بر اساس نیازسنجی استانی، منطقه‌ای، ملی و بین المللی توانست در سه مولفه ی زن، خانواده و کودک، چشم اندازی توأم با انجام رسالتی بزرگ در راه خدمت به جامعه ترسیم نماید.
  وی با اشاره به فضای مه آلود جامعه و جنگ ترکیبی و شناختی که دشمن آن را به راه انداخت،  گفت:  ایران اسلامی با گذر از همه تحریم‌ها و تحریک‌ها و توانمند شدن در عرصه‌های گوناگون، چند سالیست که وارد جنگ ترکیبی و شناختی شده است که مهم‌ترین بخش آن بحران هویت جوانان و نوجوانان ماست و از آنجایی که حوزه علمیه خواهران رسالت بزرگی در این عرصه دارد لازم و ضروریست که عزم خود را جزم کرده و بتواند در برابر مدل شکست خورده ی غرب برای تعالی خانواده، مدلی الهام یافته از اندیشه‌های ناب اسلامی ارائه دهد.
 خانم دکتر متولیان در ادامه افزود: در اندیشه آیت الله مصباح یزدی، یک نگاه منظومه‌ای و جامع نسبت به خانواده وجود دارد که می‌تواند چراغ راه مبلغین و طلاب در عرصه هدایتگری باشد.
 معاون پژوهش مرکز حوزه‌های علمیه خواهران کشور، اظهار کرد:
  خانواده در نگاه آیت الله مصباح یزدی، اصلی ‌ترین و مهم‌ترین نهادی است که با مُهیّا کردن فضای تربیتی سالم برای خود، فرزندان و در نهایت جامعه، می تواند ما را به تشکیل تمدن بزرگ اسلامی نزدیک کند.
 وی در پایان به رسالت بزرگ حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: این سیر عالمانه و تبعیت از اندیشه ی تابناک علامه مصباح یزدی، همان جامعه فاضله ای را به وجود می‌آورد که مورد تایید پیشوایان دینی ما بود.
 اگر ما بر این منظومه فکری متمرکز شویم و راهبری دقیقی داشته باشیم می توانیم نسل جدید معاصر را از بحران هویت نجات دهیم.

کد خبر 1729362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha