آموزش های فنی و حرفه ای شبیه کار انبیا در بالفعل کردن گنجینه ها و استعدادهای انسان است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: آموزش های فنی و حرفه ای از این جهت که استعدادهای بالقوه و نهفته جوانان را رشد می دهد و بالفعل می کند شبیه کار انبیا در بالفعل کردن گنجینه ها و استعداد های انسان است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، جلیل شهریاری مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان به همراه جمعی از مسئولین آموزش فنی و حرفه ای استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان دیدار و گفتگو کردند. 

در این دیدار آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زاهدان گفت : آموزش های فنی و حرفه ای از این جهت که استعدادهای بالقوه و نهفته جوانان را رشد می دهد و بالفعل می کند شبیه کار انبیا در بالفعل کردن گنجینه ها و استعدادهای انسان است. 

وی در ادامه افزود: سیستان و بلوچستان به لحاظ جمعیت استان جوانی است که در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته است و برای این توسعه نیاز زیادی به نیروی ماهر دارد و این وابستگی توسعه استان به نیروی انسانی ماهر اهمیت کارآموزش فنی و حرفه ای را بیشتر می کند.  

جلیل شهریاری در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارش از عملکرد آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: به همت همکاران شاغل در بخش دولتی، آموزشگاه های آزاد، شرکای اجتماعی و ذینفعان مهارتی در سال 1401 تعداد 28هزار نفر در بیش از 10 گروه هدف و در ۴۲ گروه رشته و ۱۷۷ حرفه از آموزش های مهارتی بهره مند شده اند. 

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان با اشاره به شغل های کاذب در استان و بی رغبتی جوانان به مهارت آموزی گفت:در خواست داریم تریبون های نماز جمعه در سطح استان که  از بهترین فرصت ها برای  توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی است به تبیین وتبلیغ این مهم بپردازند.

کد خبر 1729386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha