بهارستانی ها برای تحقق بیمه رایگان و رفع نگرانی بیماران تلاش کنند

جلاهی از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی خواهش کرد تا برای رایگان شدن بیمه تلاش کنند تا مردم از بیم و ترس بیماری دچار مشکل نشوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری، حسین جلاهی-سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان مازندران امروز جمعه ۲۸ مهر ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته از مصلای امام خمینی (ره) مرکز مازندران، اظهار کرد: این روزها مردم مسلمان جهان در غم کشته شدن زنان باردار، جنین داخل شکم مادر، کودکان، زنان، بیماران بیمارستان هستند، خدای متعال در قرآن کریم به امت اسلام تاکید می کند بر ظالمان تکیه نکنید و فقط و فقط بر خدا تکیه کنید که کفایت می‌کند.

وی از سلامتی باعنوان بهترین نعمتی که خداوند به بشر عطا کرده یاد کرد و افزود: از نظر ابن سینا تحرک بسیار مهم است، امروز در دنیا اولین کف هرم تغذیه نیز تحرک است، به فرموده مقام معظم رهبری برای جوانان ورزش ضروری و برای افراد بالای ۳۰سال ورزش واجب است.  

جلاهی خاطرنشان کرد: ما در مجموعه و مختصات سلامت بیمه داریم که فلسفه آن عدالت اجتماعی است و پول از صندوق بیمه از سالم به بیمار، از جوان به پیر و از غنی به فقیر هدایت میشود.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان مازندران گفت: بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و خدمات درمانی از جمله بیمه‌هایی هستند که مردم از آن استفاده می‌کنند، مازندران بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۳ درصدشان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

این مسئول اعلام کرد: همکاران ما در ۲۰ اداره در استان به مردم خدمت می‌کنند، در فرآیند خدمت نظارت داریم تا آنچه را که حق مردم است محقق شود، همچنین ۲۲۵ تن از همکاران ما در سطح استان فعال هستند، با ۵۲ دفتر پیشخوان هم طرف قرارداد هستیم، همچنین تعداد موسسات طرف قرارداد ما در کل استان ۲ هزار و ۷۴۲ موسسه است کا طبق قانون حتما موسسات باید با بیمه پایه قراراد ببندد وگرنه پرونده بهره‌برداری‌شان لغو خواهد شد.

وی اعلام کرد: در بحث بیمه سال گذشته، ۱۷ هزار میلیارد و در چهار ماهه جاری تاکنون ۷ هزار میلیارد تومان هزینه شد، در بحث بیمه سال قبل تا خردادی که گذشت سه دهک اول رایگان بود و امروز حق بیمه سلامت در دولت مردمی برای پنج دهک رایگان اعلام شد، همزمان برای دهک ۶ به ازای هر بیمه شده ۱۲۰ هزار تومان ماهیانه دریافت خواهد شد و برای سایر دهک‌ها غیر از دهک دهم نیز دولت تخفیف قائل شد.

جلاهی با بیان اینکه حق بیمه در مناطق کم برخوردار رایگان است، عنوان کرد: در بحث ناباروری و نسخه‌نویسی الکترونیک کارهای خولی در حال انجام است و پرونده سلامت نیز بهصورت الکترونیک فعال است، در دولت مردمی تمام تلاش این است که هزینه جیب مردم کاهش پیدا کند، از نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی خواهش داریم که برای رایگان شدن بیمه تلاش کنند تا مردم از بیم و ترس بیماری دچار مشکل نشوند.

کد خبر 1729556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha