آمریکا و اسرائیل هشدار صریح رهبری را جدی نگیرند، باید هزینه‌های گزافی بر شکست مفتضحانه خود تحمیل کنند

امام جمعه پاتاوه گفت:آمریکا و اسرائیل به خوبی می‌دانند اگر هشدار صریح رهبری معظم را جدی نگیرند، باید هزینه‌های گزافی را بر شکست مفتضحانه خود تحمیل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز( ۲۸مهر ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تبریک سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، در خطبه عبادی، به موضوع تقوا و ویژگی‌های برجسته حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به بیان سخنی از رسول اکرم(ص) اشاره و اظهار کرد: «اگر آسمان‌ها و زمین در برابر بنده‌ای سر بر هم آورند و آن بنده، تقوای الهی پیشه کند، حتماً خداوند از میان آن دو، شکاف و راه خروجی برایش قرار خواهد داد».

امام جمعه شهر پاتاوه ویژگی های برجسته حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را برشمرد و گفت: جایگاه علمی او، امام هادی علیه السلام به حماد رازی فرمودند: «هرگاه در محل زندگی خود، در کار دین به مشکلی دچار شدی، آن را از حضرت عبدالعظیم بپرس و سلام مرا به او برسان».

وی ارتباط با امام زمان خود و جریان عرضه داشتن اعتقاداتش به امام هادی علیه السلام، ارتباط مستمر با امام زمان خود، جهاد با طاغوت تا شهادت، سابقه مبارزاتی خاندان آن بزرگوار را از دیگر ویژگی های برجسته حضرت عبدالعظیم حسنی دانست.

حجت الاسلام سیادت با اشاره به اینکه آن حضرت با اشاره امام هادی (ع) مخفیانه به شهر ری هجرت نمود، افزود: از جمله کسانی که از خاندان حضرت امام علی علیه السلام زنده به گور شده، حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در شهر ری است.

خطیب جمعه پاتاوه بیان کرد: تشبیه زیارت آن حضرت به زیارت حضرت امام حسین علیه السلام، می‌تواند قرینه‌ای بر شهادت ایشان باشد و ثواب زیارت او ثواب زیارت حضرت امام حسین علیه السلام است.

وی در خطبه سیاسی نماز با اشاره به اینکه آمریکا هدایت کننده اصلی رژیم صهیونیستی است به نکته های کلیدی رهبر حکیم انقلاب در دیدار با نخبگان درباره غزه اشاره و ادامه داد: «شواهد و قرائن حکایت از بهت و حیرت ادامه‌دار نظام اداری، اطلاعاتی و امنیتی رژیم جعلی دارد. گویا سیستم عصبی دولت دیوانگان مختل شده و قدرت هرگونه تصمیم‌گیری را از دست داده است».

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: سفر مقامات آمریکایی به فلسطین اشغالی، اتاق عملیات رژیم جعلی صهیونیستی را به دست گرفته تا با هزینه کمتر او را از این باتلاق نجات دهد.

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم جعلی در این جنایت مسئول هستند و باید محاکمه شوند، افزود: در سراسر جهان مردم نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی، عصبانی‌ هستند.

وی ضمن تاکید بر اینکه مسلمان‌ها و نیروهای مقاومت بی‌تاب می‌شوند و دیگر کسی جلوی این‌ها را نمی‌تواند بگیرد، بیان کرد: آمریکا و اسرائیل مسئول توسعه میدان نبرد و افزایش بازیگران آن هستند.

حجت الاسلام سیادت افزود: چنانچه بمباران غزه فوراً متوقف نشود، جبهه مقاومت در سراسر جهان وارد عمل می شوند، آمریکا و اسرائیل به خوبی می‌دانند اگر هشدار صریح رهبری معظم را جدی نگیرند، باید هزینه‌های گزافی را بر شکست مفتضحانه خود تحمیل کنند.

خطیب جمعه پاتاوه با بیان اینکه اگر رژیم جعلی، قصد و نیت حمله زمینی به غزه داشت، مقدمات میزبانی بایدن ظالم را فراهم نمی‌کرد، گفت: حمله زمینی به غزه قطعاً شکست همه جانبه رژیم جعلی را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه بمب ‌هایی که بر سر مردم غزه فرود می‌آید متعلق به آمریکا است، ادامه داد: آمریکا هدایت کننده اصلی رژیم صهیونیستی است و در همه جای دنیا در همه جنگ‌ها، بمباران بیمارستان‌ها، جنایت جنگی بوده که رژیم جعلی صهیونیستی با این کار ماهیت پلید خود را به جهان نشان داده و هدفشان از این جنایت، پوشاندن شکست خود در طوفان الاقصی می بوده که قابل ترمیم نیست.

حجت الاسلام سیادت سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) را تبریک و از لسان مبارک این امام، بیان داشت: «تمام گرفتاری‌ها، سختی‌ها و بلاها را نعمتی از خداوند در میان گرفته است».

امام جمعه شهر پاتاوه خاطرنشان کرد: این بیان شاخص آن حضرت، کلید گنجینه‌ای مهم از حقایق عالم است، زیرا اصل قرآنی (معیت عسرو یسر) می‌باشد، سنت احاطه نعمت بر بلا، سنت موازنه صبر و بلا، سنت موازنه بلا و امید، سنت اجر، سنت نابودی باطل بوده که مصادیق این حدیث نورانی وضعیت مردم مظلوم غزه می‌باشد که پیروزی آنها بسیار نزدیک است.

وی در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز به ارائه گزارشی از محرومیت اقتصادی و معیشتی روستاهای جلاله، آخرین روستاهای بخش پاتاوه پرداخت و اظهار کرد: هفته گذشته به همراه مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان، مدیر کمیته بخش و تعدادی از همکاران آنها، گروه‌های جهادی سفری به روستاهای جلاله داشتند.

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: مدیران مربوطه در منطقه جلاله از حیث جاده و مشکلات اقتصادی محرومیت از نعمت گاز، کوتاهی کردند.

امام جمعه شهر پاتاوه بیان کرد: کلنگ جاده این منطقه بنا به گفته مسئولین محلی۱۳سال پیش به زمین زده شده و رها کردند و به بهانه ساخت سد خرسان سه از نعمت گاز و جاده ده ها روستا را محروم کردند.

وی تاکید کرد: دلایل کوتایی‌ها، تغییر دولت‌ها و عزل مدیران مربوطه است که هزاران پروژه نیمه تمام، کارخانه‌های تعطیل شده، از دولت‌های قبلی را به جا گذاشت و دولت انقلابی آیت الله رئیسی آنها را تکمیل و راه اندازی کردند.

حجت الاسلام سیادت از مدیران کمیته امداد که با صدها بسته معیشتی و البسه به محرومان آن منطقه اهدا نمودند، قدردانی و یادآور شد: برای پیگیری مشکلات آنها از طریق مصاحبه و ایراد خطبه و همچنین درخواست از استاندار استان و مدیران مربوطه کارهایی صورت گرفت.

کد خبر 1729593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha