راه اندازی اردوگاه کاردرمانی خراسان شمالی در شیروان

مدیر اداره زندان شیروان گفت: کارگاه اشتغال و حرفه‌ آموزی شیروان و اردوگاه کاردرمانی خراسان شمالی در محل زندان این شهر با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال افتتاح و راه اندازی شد.

یزدان عاملی راد، مدیر اداره زندان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: مساحت کارگاه حرفه‌ آموزی این زندان ۵۰۰ متر مربع و مساحت اردوگاه کاردرمانی استان نیز ۵۰۰ متر مربع است.

وی خاطرنشان کرد: این ساختمان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال ساخته شده و تجهیزات آموزشی آن نیز در مجموعه کارگاه‌های تراشکاری، تاسیسات، جوشکاری، تعمیرات لوازم خانگی، مکانیکی و برق خودرو توسط اداره ‌کل فنی ‌و حرفه‌ ای استان تامین و تجهیز شده است.

عاملی راد عنوان کرد: مربیان فنی‌ وحرفه‌ ای در این مرکز، زندانیان را با حرفه‌های مختلف آشنا کرده و محکومین مواد مخدر استان نیز در بخش اردوگاه کار درمانی به زندگی باز خواهند گشت.

مدیر اداره زندان شیروان بازپروری، اصلاح و تربیت زندانیان، انسان سازی، توانمندسازی، حرفه آموزی و مهارت آموزی را برای زندانیان مهم و ضروری دانست و بیان کرد: طرح اشتغال زندانیان شامل اشتغال در داخل زندان، اشتغال در محیط کار و کارگاه‌های خارج از زندان و اشتغال پس از خروج و آزادی آنان است.

عاملی راد اضافه کرد: از جمله کارگاه های فعال داخل زندان خیاطی، معرق، قالیبافی و تسبیح سازی است که در مهارت آموزی اشتغال خوبی برای مددجویان فراهم کرده، همچنین کارگاه های بیرون زندان که با قرارداد با کارفرمایان مشفول به کار هستند مانند کشتارگاه مرغ، کارگاه چوب، کارگاه سنگ، کارواش و نانوایی است که ماهانه حقوق دریافت می کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته آشپزخانه و نانوایی مکانیزه در زندان جهت پخت غذا و نان برای زندانیان در داخل زندان احداث شد و به بهره برداری رسید که توسط خود مددجویان زندان شهرستان اداره می شود.

کد خبر 1729652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha