درخواست 55 هنرمند آمریکایی از بایدن برای اعلام آتش بس در غزه

گروهی متشکل از 55 هنرمند آمریکایی در نامه سرگشاده از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا خواستند تا آتش بس در سرزمین‌های اشغالی اعلام شود و از تلفات جانی بیشتر در غزه جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی21، گروهی متشکل از 55 هنرمند آمریکایی با امضای نامه سرگشاده ای به جو بایدن، خواستار آتش بس بین غزه و رژیم اشغالگر اسرائیل شدند.

اسامی «واکین فینیکس»، «کیت بلانشت»، «جان استوارت» «کریستین استوارت»،«سوزان ساراندون»، «ماهر شالا علی»، «ریز احمد»، «رامی یوسف» و «کوئینتا برونسون» در میان امضاکنندگان دیده می شود.

در این نامه آمده است: ما از دولت شما و همه رهبران جهان می خواهیم به همه جان‌ها در سرزمین فلسطین احترام بگذارند و بدون تاخیر آتش بس شود و بمباران غزه پایان یابد و بازداشت شدگان آزاد شوند. نیمی از ساکنان غزه که دو میلیون نفری را کودکان تشکیل می دهند و بیش از دو سوم آنها مجبور شدند از منازلشان فرار کنند و آواره شدند. باید اجازه رسیدن کمک بشردوستانه به آنها داده شود.

این نامه که توسط سازمان «هنرمندان برای آتش بس» توزیع شد، حاوی اظهار نظار «جیمز الدر» سخنگوی یونیسف است که درباره ویرانی ناشی از بمباران اشغالگران در غزه و قطع آب و برق سخنرانی کرده است.

هنرمندان حامی فلسطین در انگلیس از جمله «تیلدا سوینتون»، «چارلز دانس»، «استیو کوگان»، «میریام مارگولیس»، «مایکل وینترباتم»، «مایکل لی» و «آصف کابادیا»  بیانیه ای منتشر کردند و دولت انگلیس را به مشارکت در جنایت‌های جنگی متهم کردند.

هنرمندان آمریکایی به بایدن اعلام کرد: ما به عنوان هنرمندان و مدافع گردهم جمع شدیم، اما مهم‌تر از آن به عنوان انسان‌هایی که شاهد تلفات جانی و وحشتناک در فلسطین هستیم، گردهم آمدیم.

ما از شما به عنوان رئیس جمهوری آمریکا می خواهیم که به آتش بس در غزه و اسرائیل قبل از دست دادن جان افراد دیگر فرابخوانید. بیش از 5 هزار نفر در این 15 روز گذشته جان باختند. این آمار هرکسی که وجدان دارد، می داند فاجعه است. ما ایمان داریم که زندگی همه بدون درنظر گرفتن دین و نژاد مقدس است و ما کشته شدگان دو طرف را محکوم می کنیم.

ما معتقدیم که آمریکا می تواند نقش دیپلماتیک حیاتی را در پایان دادن به این رنج ایفا کند. ما صدای خود را با صدای کنگره آمریکا، یونیسف، پزشکان بدون مرز، کمیته بین المللی صلیب سرخ و بسیاری دیگر از سازمان‌ها همراه می کنیم. نجات جان یک وظیفه اخلاقی است. همانگونه که یونیسف می گوید: باید رحمت و قانون بین المللی حاکم شود.

کد خبر 1729680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha