فقر امکانات پاشنه آشیل کار فرهنگی در سنگر مسجد است

بازاری  گفت: کسب رتبه شایسته تقدیر توسط کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) حسینیه امام جعفر صادق(ع) سوادکوه شمالی در چهارمین رویداد ملی فهما با کمترین امکانات و تهیه کلیپ به‌وسیله تلفن همراه صورت گرفته است، چنانچه حمایت‌های مادی و معنوی صورت بگیرد شاهد درخشش بهتر فعالان فرهنگی این کانون خواهد بود.

فاطمه بازاری -مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) حسینیه امام جعفر صادق(ع) سوادکوه شمالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران با اشاره به کسب مقام شایسته تقدیر کانون جوادالائمه(ع) در رواق ترنج(هنرهای تجسمی) چهارمین رویداد ملی فهما، اظهار کرد: این کانون برای دومین بار موفق به کسب رتبه در رویداد ملی فهما شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون در این کانون فعالیت دارد، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری این کانون شامل برگزاری کلاس‌های نقاشی، هنر، صنایع دستی، قرآن و ...می باشد، اعضای این کانون فرهنگی هنری برای کسب جایگاه در چهارمین دوره رویداد ملی فهما به صورت تخصصی با ارائه گزارش عملکرد به صورت چندرسانه ای در رشته صنایع دستی اقداماتی انجام داده اند.

بازاری که خود کار بافتنی انجام میدهد، بیان کرد: تولیدات اعضای کانون در حوزه صنایع دستی شامل؛ سبد، کترا(قاشق چوبی بزرگ)، کچه(قاشق چوبی)، گلیم، کارهای بافتنی و در کل لوازم سنتی است که در محل حسینیه تولید می‌شود.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری جوادالائمه(ع) سوادکوه شمالی با بیان اینکه شرکت در رویدادملی فهما فعالان کانون را برای شرکت در کلاس‌های آموزشی کانون فرهنگی هنری ترغیب می‌کند، گفت: چنانچه این رویداد از کانون‌ها حمایت مادی داشته باشد میتوان با تقویت امکانات رتبه‌های بهتری کسب کرد چرا که کلیپی که شایسته تقدیر شد از طریق گوشی موبایل تهیه و تنظیم شد در حالی که اگر مجهز به رایانه، کتابخانه، دوربین و موارد دیگر بودیم رتبه بالاتری کسب می‌شد.

وی با اشاره به همکاری و نقش موثر امام جمعه در موفقیت‌های کانون، عنوان کرد: در حال حاضر نیز شاهد حضور پررنگ امام جماعت در حسینیه هستیم، باتوجه به اینکه اکثر اعضای کانون از طیف نوجوان هستند نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی بیشتری در این کانون احساس می‌شود.

بازاری همچنین اعلام کرد: کانون فرهنگی و هنری جواد الائمه(ع) باتوجه به کارکرد مسجد به‌عنوان سنگر حفظ ارزش‌های اسلامی تلاش خود را معطوف به سرمایه‌گذاری بر روی کودکان و نوجوانان و جذب این قشر با ایجاد فضای شاد با بهره‌گیری از آموزه‌های اسلامی کرده است.

وی یادآور شد: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت در تابستان در زمینه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی با کمک گرفتن از هنر و فرهنگ غنی منطقه و ترویج صنایع دستی که برای نسل امروزی گمنام است سعی کردیم در آشتی و پیوند بین دو نسل گذشته و امروز  نقشی موثر داشته باشیم.

کد خبر 1729700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha