هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال در حوزه ترافیک شهر بیرجند هزینه شد

بهترین با بیان اینکه زیرساخت‌های شهری در بحث ترافیکی آسیب دیده است، گفت: تاکنون بالغ بر هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال در حوزه ترافیک شهری هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مهدی بهترین امروز (۲۹ مهر) در دومین جلسه ستاد راهبری تصادفات استان با اشاره به اینکه زیرساخت‌های شهری در مرکز استان آسیب دیده است، اظهار کرد: در بحث آتش‌نشانی، اتوبوس‌رانی، پدافند غیرعامل و به صورت خاص زیرساخت‌های شهری در بحث ترافیکی آسیب دیده است.

شهردار بیرجند ادامه داد: با توجه به نیاز افزایش ضریب ایمنی و ترمیم زیرساخت‌های شهری در ۲۰ ماه گذشته خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس و ۱۰ دستگاه ون با اعتبار ۱۷۲ میلیارد ریال انجام گرفت و به این صورت ناوگان حمل و نقل درون شهری بعد از ۱۰ سال نوسازی شد که نشان از تعهد دولت سیزدهم به مدیریت شهری دارد.

وی با بیان اینکه ۲۰ مدرسه خطرساز قبل از مهرماه ایمن‌ساز شده است، عنوان کرد: ۶۰ میلیارد ریال برای خرید و نصب تجهیزات ترافیکی هزینه شده است.

بهترین در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از ۴۰ سال توانستیم در خیابان طالقانی زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع برای ساخت پارکینگ طبقاتی تملک کنیم که ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک آن هزینه شده است.

شهردار بیرجند با اشاره به پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی در بیرجند، افزود: همچنین برای زیرسازی و آسفالت خیابان شهدای عبادی، اجرای ۹ سرعتگاه، نصب چهار دوربین ثبت تخلف و پروژه‌های متعدد دیگر بالغ بر هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال در حوزه ترافیک شهری هزینه شده که معادل ۲ برابر هزینه ساخت یک فرهنگسرا است.

وی به خرید سرور (ذخیره ساز) برای ثبت تخلفات با هزینه‌کرد پنج میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: باید از محل ماده ۲۳، اعتبارات جرایم رانندگی به استان برگردد تا در حوزه‌های ترافیکی هزینه شود اگرچه ارتقای فرهنگ استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی نیز حائز اهمیت است.

کد خبر 1729708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha