خانواده خیر ارومیه‌ای احسان پدرشان را تبدیل به بسته های معیشتی کرد

مدیر کانون فرهنگی و هنری بنت الهدی ارومیه گفت: یک خانواده خیر در ارومیه احسان پدرشان را تبدیل به بسته های معیشتی ۱۷۰ نفر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، اسلام بر همدردی، تسلیت و تعزیت به مصیبت ‌زده و مصیبت‌ دیده تأکید دارد، زیرا شرایط ویژه او به گونه‌ای است که نیازمند همدردی و پشتیبانی معنوی و روحی است، این‌گونه است که در آموزه‌های وحیانی قرآن و اسلام اصطلاحی به عنوان تسلیت و تعزیت مطرح شده است.

متأسفانه آداب مجالس عزاداری امروزه از مسیر اصلی و اسلامی خود خارج شده و مصیبت‌های دیگر را بر مصیبت زده تحمیل می‌کند؛ زیرا علاوه بر صرف هزینه‌های سنگین چون خرید قبر و تهیه وسایل کفن و دفن، مصیبت زده باید پذیرای افرادی باشد که برای تسلای خاطر و تعزیت بر مصیبت زده وارد می‌شوند. در این میان خانواده هایی هستند که نسبت به مسائل و مشکلات محله ،کوچه، خود بی تفاوت نیستند. و هزینه های اضافی را صرف خیرات ماندگار می کنند.

کار خوب یک همشهری ارومیه ای در این رابطه که اگر بتواند در جامعه جا بیافتد مشکلات زیادی را حل خواهد کرد و بهترین خیرات میتواند برای اموات باشد. و کانون فرهنگی و هنری بنت الهدی، مسجد اسماعیل بیگ ارومیه یکی از کانون های فعال در این حوزه است.

علی اشج، مدیر کانون فرهنگی و هنری بنت الهدی ارومیه به خبرنگار شبستان گفت:یک خانواده خیر در ارومیه احسان پدرشان را تبدیل به بسته های معیشتی ۱۷۰ نفر کردند.

وی افزود: این کار خوب با با مشارکت خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) رقم خورد و این بسته ها شامل برنج، ماکارونی، قند، رب و سایر اقلام است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری بنت الهدی ارومیه ادامه داد: جمع مبلغ اهدایی توصط خیر ۵۵ میلیون تومان بوده است.

اشج گفت: امشب نیز در مسجد اسماعیل بیگ ارومیه همزمان با حضور نمازگزارن و اعضای مسجدی از این خیر تجلیل خواهد شد.

کد خبر 1729729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha