مراکز ترک اعتیاد در روستاهای آلوده خراسان جنوبی تشکیل شود

حسنی مقدم با بیان اینکه ۹۶۰ روستای دارای دهیاری در خراسان جنوبی وجود دارد، گفت: کانون های مشاوره و ترک مواد مخدر در روستاهای آلوده باید تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا حسنی مقدم امروز (۲۹ مهر) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهبندان اظهار کرد: تنویر افکار عمومی به ویژه در سنین نوجوانی و جوانی در خصوص مواد مخدر باید در دستور کار باشد.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: کانون های مشاوره و ترک مواد مخدر در روستاهای آلوده باید تشکیل شود گرچه بنای ما پیشگیری از مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه ۹۶۰ روستای دارای دهیاری در استان داریم که در برخی  از آنها طرح های آموزشی مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است، افزود: جمع آوری آمار معتادین در این روستاها خیلی سخت نیست و به راحتی می‌توان در راستای اجرای طرح یاری گران زندگی اقدام کرد. 

 
وی طرح یاری گران زندگی را الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: این طرح در سطح مدارس با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده ها در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا می شود. 


این مسئول وظیفه ذاتی و دستگاهی مدیران را مبارزه با مواد مخدر عنوان و کرد و افزود: مبارزه با این آسیب اجتماعی سرنوشت انسان ها را تغییر می دهد و همه باید در این مسیر همراه باشند. 

وی تصریح کرد: به دستگاه های مقابله ای کمک می کنیم تا مشکلات مبارزه با مواد مخدر آنها رفع شود.


حسنی مقدم گفت: در راستای ایجاد اشتغال در استان فنی و حرفه ای و دستگاه های دیگر پای کار هستند، برای تخصیص اعتبار ما مشکلی نداریم لذا باید کارگاه های تجمیعی اشتغال را، راه اندازی و فعال کنیم. 

کد خبر 1729749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha