طرح فرهنگی «از طوس تا خوسف» برگزار می‌شود

فرخنده از برگزاری طرح فرهنگی یکساله «از طوس تا خوسف» برای رویداد ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده شامگاه (۲۹ مهر) در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اظهار کرد: دفتر این انجمن در خراسان جنوبی به عنوان چهارمین استان در کشور در راستای بزرگداشت و معرفی مفاخر، عالمان و متفکران عرصه فرهنگ بازگشایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه باید بزرگان و مفاخر استان را به طور مناسب معرفی کنیم و آثار آن‌ها را در دسترس علاقمندان قرار دهیم، گفت: طرح فرهنگی یکساله از طوس تا خوسف برنامه‌ریزی شده که پوستر رویداد ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی، روز سه‌شنبه 28 آذرماه امسال در محل دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ابن حسام خوسفی زاده خوسف، شاعر آیینی قرن هشتم و نهم هجری و نویسنده خاوران‌نامه است، افزود: خاوران‌نامه ابن حسام به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های حماسه دینی است که تحت تاثیر شاهنامه فردوسی سروده شده است.

فرخنده تصریح کرد: از 28 آذرماه امسال که پوستر رویداد ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی رونمایی می‌شود تا 29 آذرماه سال 1403 که اختتامیه این رویداد ملی برگزار خواهد شد، قله‌های فرهنگی تعریف شده است و به صورت فرایندی رویدادهایی را خواهیم داشت که یکی از آنها ارتباط ابن حسام با فردوسی است که در اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری بزرگداشت آیت الله تهامی خبر داد و افزود: همچنین بزرگداشت شیخ محمد حسن خوسفی امسال برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال به صورت ویژه بزرگداشت مفاخر و پرداختن به آثار فرهنگی مفاخر استان در دستور کار است که بزرگداشت آیت الله اوحدی تیر امسال در شهر زهان زیرکوه و بزرگداشت استاد بدیع الزمان فروزانفر در بشرویه و مراسم بزرگداشت شاعر آیینی و متعهد استان مرحوم استاد غلامحسین یوسفی (ناقوس) در بیرجند برگزار شد.

کد خبر 1729803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha