آغاز ضبط تلاوت های اذان‌گاهی از قاریان ممتاز استان فارس

روحانی از آغاز ضبط تلاوت های اذان گاهی ویژه پخش از شبکه فارس با حضور اساتید و قاریان برجسته قرآن کریم خبر داد.

محمدمهدی روحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در فارس، گفت: ضبط تلاوت های اذان گاهی جهت پخش در برنامه رسانه ملی و شبکه استانی فارس از امروز آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

نماینده شورای عالی قرآن کریم در استان فارس با اشاره به اینکه این برنامه با حضور قاریان برجسته استان فارس انجام می شود، افزود: انتخاب قاریان ضمن اعلام فراخوان در یک روند ۶ ماهه صورت گرفته است.

وی با اشاره به حضور افراد مستعد و توانمند در حوزه قرائت قرآن، این مهم را به منظور بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های استان برشمرد که قرار است تلاوت آنها هر روز پیش از اذان در شبکه فارس پخش شود.

روحانی عنوان کرد: روند انتخاب قاریان با برگزاری آزمون و بر اساس نظرات کارشناسان شورای عالی قرآن انجام شد که در نهایت حدود ۲۷ نفر از قاریان استان اعم از پیشکسوتان، جوانان و نوجوانان از شهرستان های فسا، اقلید، شیراز، استهبان، سروستان و... پذیرش شدند.

وی با اشاره به اینکه ضبط تلاوت های اذان گاهی به مدت سه روز و از ۳۰ مهر آغاز و تا دوم آبان ماه با همکاری صداوسیمای مرکز فارس انجام می شود، عنوان کرد: سعی شده برای ضبط تلاوت ها از مکان های تاریخی و مذهبی شیراز همچون مسجد نصیرالملک و حرم شاهچراغ(ع) بهره گرفته شود.

روحانی به نمایش گذاشتن استعدادها و توانمندی های قرآنی استان، بروز رسانی ضبط تلاوت ها و... را از اهداف این برنامه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به منویات رهبری معظم انقلاب باید ظرفیت های قرآنی به جامعه شناسانده شده و به عنوان الگو معرفی شوند.

کد خبر 1729815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha