بیش  از سه هزار واقعه ازدواج در خراسان شمالی ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، سه هزار و 363 واقعه ازدواج در این استان به ثبت رسیده است.

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: طی این مدت نرخ ازدواج به ازای هر هزار نفر در این استان، هفت ازدواج به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد:  بیشترین ازدواج مردان استان مربوط به گروه سنی ۲۰ تا ۲۴ سال است به گونه ای که ۳۲ درصد از واقعه ازدواج را به خود اختصاص داده است، میانگین سن ازدواج بار اول ثبت شده برای مردان استان ۲۶.۱ سال و برای زنان ۲۰.۸ سال است که این ارقام از متوسط کشوری پایین تر است.

 زاهدی نیا عنوان کرد: پارسال میانگین سن ازدواج ثبت شده بار اول بر حسب سن زن و مرد در استان به ترتیب ۱.۱۰ و ۱.۲ سال پایین‌تر از میانگین کشوری ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی بیان کرد: سال گذشته میانگین سن ازدواج مردان در کشور ۳۰ سال و هفت ماه و در استان ۲۹ سال و پنج ماه ثبت شده است که بر این اساس مردان خراسان شمالی در زمان ازدواج یک سال و ۲ ماه جوان تر از میانگین کشوری هستند.

زاهدی نیا با بیان اینکه در سال های اخیر نرخ رشد جمعیت در این استان همواره بالاتر از میانگین کشوری گزارش شده است، اضافه کرد: در خراسان شمالی بر اساس آخرین آمار، ۶۰۴ هزار و ۳۳۱ نفر از جمعیت در شهرها و ۳۹۹ هزار و ۴۵۸ نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

خراسان شمالی بر اساس آخرین سرشماری سال ۹۵، ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.

براساس این آمار حدود ۲۷۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ سال دارد که حدود ۳۲ درصد جمعیت استان را شامل می شوند.

 

کد خبر 1729839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha