پرداخت بیمه و خسارت به زرشک کاران بر اساس مدل معیشتی باشد

اشرفی با اشاره به اینکه مدل پرداخت بیمه و خسارت به زرشک کاران متفاوت است، گفت: مدل پرداخت بیمه و خسارت باید مدل معیشتی باشد چون معیشت کشاورزان بر مبنای محصول زرشک رقم می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی- امروز (۳۰ مهر) در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی زرشک در قاین اظهار داشت: از سال گذشته ۲ راهبرد به عنوان سیاستگذاری مرتبط با جشنواره زرشک دنبال کرده ایم.


وی ادامه داد: یکی از راهبردها بحث تغییر نگاه در سطح استان و ملی به محصول زرشک است و باید بهره بردار و کشاورز نیز نگاه خود به زرشک را تغییر دهد چرا که ارزش و شان زرشک فراتر از این است.


اشرفی در ادامه گفت: دومین راهبرد بحث توجه کردن و معطوف کردن نگاه ها به سمت محصول زرشک است و این دو سیاست هنگامی که با هم توامان شود بلاشک همه مسائل و مشکلاتی که در دل این چند صد سال قدمت زرشک می گذرد دیده خواهد شد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: شکل گیری و تغییر رفتار در کشاورزان سبب می شود که مدام تزریق کننده به بازار نباشد و حتما به دنبال تشکیل و راه اندازی بارگاه می رود و کشاورز هم در نگهداری و افزایش بهره وری محصول خود اقداماتی انجام می دهد.


وی با بیان اینکه از سال گذشته شرکت های دانش بنیان به شکل خاص وارد حوزه زرشک شدند، گفت: در گذشته زیاد شرکت های دانش بنیان به سراغ محصول زرشک نمی رفتند اما اکنون نگاه ویژه ای دارند و وظیفه ما است که درد کشاورزان را درمان کنیم.


اشرفی بیان کرد: این آمادگی را داریم اگر کسی ایده در حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی زرشک دارد را به چالش بکشانیم چرا که زرشک یک گوهر معدنی بر روی زمین است که فرآوری و ارزش افزوده بسیاری می تواند داشته باشد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: اگر بتوانیم بر روی زنجیره های ارزش افزوده زرشک کار کنیم حتما می توانیم یک عرصه موفق برای تولید پایدار زرشک داشته باشیم.


وی با اشاره به اینکه به مدل حرکت و استراتژیک و نفوذ در بازارهای جهانی و صنایع تبدیلی نیاز داریم، افزود: هر کسی که در حوزه صنایع تبدیلی قابلیت دارد محصولی را به خانواده زرشک اضافه کند او را به چالش دعوت می کنیم.


اشرفی تاکید داشت: اصلا به دنبال خرید تضمینی زرشک نیستیم و خرید توافقی داریم که برای جلوگیری از ورود دلالان و پیشگیری از افت قیمت اجرا می کنیم و از کشاورزان درخواست داریم که شان زرشک توجه کنند.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در خصوص بحث بیمه گفت: مدل پرداخت بیمه و خسارت به زرشک کاران متفاوت است و یکی از کارهای سیاست گذاری است که پیگیری می کنیم و مدل پرداخت بیمه و خسارت باید مدل معیشتی باشد چون معیشت کشاورزان بر مبنای محصول زرشک رقم می خورد.

کد خبر 1729869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha