اعتبار اعزام دانش آموزان و دانشجویان به راهیان نور به صورت ملی پیگیری شود

عباس‌زاده با اشاره به اینکه تأمین اعتبار مورد نیاز اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان به صورت ملی باید پیگیری شود، گفت: آموزش و پرورش باید در جذب اعتبار از وزارتخانه تلاش کند تا بعد از چند سال وقفه بتوان امسال برنامه‌ای در خور شأن برای اعزام دانش آموزان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز (۳۰ مهر) در قرارگاه راهیان نور استان اظهار کرد: باید امکانات و آمادگی لازم برای پذیرش ۱۰ هزار نفر در اردوگاه شهید حبیب الهی اهواز در قالب اردوهای راهیان نور فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه و آموزش و پرورش ۲ بخش اصلی در اعزام کاروان‌های راهیان نور از سوی دستگاه‌های اجرایی هستند که باید به شکل مناسب مدیریت شوند، افزود: برنامه دانشگاه‌ها طبق قرارگاه مشترک وزارت علوم است که براساس استقبال دانشجویان می‌توان روی آن برنامه‌ریزی کرد.


وی با اشاره به اینکه تأمین اعتبار مورد نیاز اعزام دانشجویان و دانش‌آموزان به صورت ملی باید پیگیری شود، تأکید کرد: آموزش و پرورش باید در جذب اعتبار از وزارتخانه تلاش کند تا بعد از چند سال وقفه بتوان امسال برنامه‌ای در خور شأن برای اعزام دانش آموزان داشته باشیم.

عباس‌زاده ادامه داد: در شرایط فعلی نیاز است که زمینه حضور دانشجویان و دانش آموزان برای استفاده بهتر از برنامه‌های فرهنگی راهیان نور فراهم شود تا بازخورد مثبت آن را شاهد باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: باید از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی برای اعزام کارکنان ادارات استفاده کنیم تا سهمیه ۲ هزار نفر آنان جذب شود.

وی پیشنهاد داد: سالانه یک اردوی اعزام به راهیان نور از بین کارمندان نمونه می‌توان در دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی کرد تا فارغ از برنامه تکلیفی بتوانیم در این زمینه به فرهنگ‌سازی کمک کنیم.

عباس زاده در ادامه عنوان کرد: در راستای ترویج و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، اعزام به راهیان نور باید برای مردم به شکلی نهادینه شود که همچون دیگر سفرها مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیگیری مصوبه‌ای مبنی بر استفاده از ناوگان دستگاه‌های اجرایی در اعزام کاروان‌های راهیان نور و بازسازی شبکه برق اردوگاه شهید حبیب اللهی اهواز انجام خواهد شد.

کد خبر 1729875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha