جهاد تببین یکی از مهم ترین مأموریت های حوزه علمیه است

یاری با تاکید بر اهمیت فعالیت حوزه های علمیه در امور مختلف گفت: یکی از مهم ترین مأموریت های حوزه علمیه جهاد تببین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمد جواد یاری، امروز در نشست سیاسی با موضوع اهمیت جهاد تبیین، جنگ شناختی و طوفان الاقصی، که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) آشتیان با حضور بانوان طلبه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدای غزه گفت: دشمنان اسلام همواره در همه جای عالم در صدد مبارزه با اسلام بوده و هستند.

این استاد دانشگاه اراک با اشاره توطئه های همیشگی دشمنان بر علیه ملت ایران، بیان کرد: دشمنان همواره در طول ۴۴ سال انقلاب اسلامی به روش های مختلف گام در مسیر خدشه دار کردن این انقلاب برداشته اند اما هر بار این توطئه ها با هوشیاری ملتی آگاه، همیشه در صحنه و ولایتمدار خنثی شد.

وی به توطئه های سال های اخیر دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: امروز کشور درگیر جنگ ترکیبی است، در جنگ شناختی در بستر جهل و نادانی شکل می‌گیرد و ذهنیت ها جای واقعیت ها و حقیقت را خواهد گرفت.

مدرّس دانشگاه اراک در ادامه با بیان اینکه جنگ شناختی فضای احساسات و عواطف را بیان می‌کند و استدلال عقلی و ذهنی را از بین می‌برد، اظهار کرد: وقتی با عقلانیت و منطق اسلام را تبیین کنیم مشاهده می کنیم که اسلام مشکلات فردی و اجتماعی افراد جامعه را حل کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به نقش و وظیفه طلاب علوم دینی در این راستا اضافه کرد: اسلام راهکارهای آسایش و آرامش در زندگی را خیلی خوب می سازد وقتی حرام از بین رفت مستحبات و واجبات جای آنها را خواهد گرفت.

یاری با تاکید بر اینکه با پیاده شدن اسلام ناب، طلاق، اعتیاد، دزدی، بی سوادی و جهل و کارهای خلاف از جامعه رخت برخواهد بست، خاطر نشان کرد: در این صورت دین کامل خواهد شد و این مهم بر عهده همگان به ویژه مربیان فرهنگی، مبلغان، معلمان و ... است.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش به شبهات اشاره کرد و گفت: شبهات را باید عالمانه و بادرایت پاسخ داد و بعد از آن تمام ابعاد و وجوه اسلام را برای جوانان تبیین و تشریح کرد.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مأموریت های حوزه علمیه جهاد تببین است، خاطر نشان کرد: پاسخگویی به شبهات از اهم وظایف حوزویان است اینکه بتوانیم درست روایتگری کنیم و جلوی تحریف روایت ها را بگیریم

کد خبر 1729907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha