تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری لندن در حمایت از فلسطین

پلیس لندن می گوید نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در پایتخت بریتانیا در مراسمی که توسط گروه های طرفدار فلسطین سازماندهی شده بود، راهپیمایی کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «barrons»، پلیس لندن می گوید نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در پایتخت بریتانیا در مراسمی که توسط گروه های طرفدار فلسطین سازماندهی شده بود، راهپیمایی کردند.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با مضامین «آزادی برای فلسطین»، «بمباران غزه را متوقف کنید» و «پایان آپارتاید اسرائیل» در دست داشتند.

بسیاری پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآوردند و برخی شعارهای «اسرائیل یک رژیم تروریستی است» و «فلسطین را آزاد کن» سر دادند.

مریم عبدالغنی، یک دانشجوی ۱۸ ساله که خانواده‌اش از سرزمین‌های فلسطینی هستند، به خبرگزاری فرانسه گفت: ما آمده‌ایم تا حمایت خود را نشان دهیم، زیرا نمی‌توانیم سکوت کنیم، اخبار را تماشا کنیم و بعد هیچ کاری انجام ندهیم.

تظاهرات 100 هزار نفری لندن در حمایت از فلسطین

«دیوید روزنبرگ»، یکی از اعضای گروه سوسیالیست های یهودی، گفت: من اینجا هستم تا همبستگی خود را اعلام کنم و روایتی را که می گوید مسلمانان در مقابل یهودیان هستند را از بین ببرم.

او افزود: من ۶۵ ساله هستم، اما افرادی در ۲۰ و ۳۰ سالگی در اینجا هستند که در خانواده های اصلی یهودی بزرگ شده اند و نمی توانند آنچه را که به نام آنها انجام می شود تحمل کنند.

نیورت تامراز، مشاور بازاریابی ۳۸ ساله، که با فرزندانش در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت: او افزود: "من دوستی دارم که خانواده اش در غزه هستند، او حتی نمی تواند با آنها ارتباط برقرار کنند، این بسیار وحشتناک است، او حتی نمی داند که آیا آنها زنده هستند یا نه.

تظاهرات دیگری نیز در بیرمنگام، کاردیف در ولز و گلاسکو برگزار شد.

تظاهرات 100 هزار نفری لندن در حمایت از فلسطین

سایر کشورهای اروپایی نیز شاهد برگزاری اعتراضات ضد صهیونیستی بود.

تظاهرات در حمایت از فلسطین در چندین شهر فرانسه برگزار شد. در جنوب شهر لیون، بیش از هزار نفر در یک تظاهرات شرکت کردند.

هزاران نفر همچنین در شهرهای سراسر اسپانیا از جمله پایتخت اسپانیا، بارسلون، ساراگوسا و سن سباستین راهپیمایی کردند.

تظاهرات 100 هزار نفری لندن در حمایت از فلسطین

کامیون‌های کمک‌های اولیه روز شنبه از مصر وارد نوار جنگ‌زده غزه شدند و کمک‌های بشردوستانه را به منطقه تحت کنترل حماس فلسطینی رساندند.

ساعاتی بعد، اسرائیل اعلام کرد که بمباران مناطق تحت کنترل حماس را افزایش می دهد.

اسرائیل ده ها هزار سرباز و صدها تانک را در امتداد مرز غزه برای تهاجم زمینی مورد انتظار جمع آوری کرده است.

کد خبر 1729927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha