16 میلیارد ریال برای ساخت موزه اسفراین اختصاص یافت

مسئول نمایندگی اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مانه و سملقان گفت: عملیات اجرایی پروژه اسکلت ساختمان موزه سملقان با اعتبار ۱۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استانی و ملی آغاز شد.

مریم محمدی یوسفی، مسئول نمایندگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی  اظهارکرد: موزه شهرستان سملقان در مساحت ۵۰۰ مترمربع در دوطبقه روی همکف در حال اجراست که با پیش‌بینی‌های صورت ‌گرفته در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

 وی خاطرنشان کرد: برنامه ساخت موزه مانه و سملقان در سال ۹۰ با تحویل زمین آغاز شد که طی یک مدت پیشرفت فیزیکی کمی داشته ولی با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده عملیات اجرایی آن مجددا  از سال ۹۸ آغاز شده است.

محمدی یوسفی عنوان کرد: بخش «موزه ها و اموال منقول تاریخی» نیز به عنوان یکی از بخش های مستقل سازمان گردشگری و میراث فرهنگی از بُعد اقتصادی، اهمیت زیادی دارد که علاوه برجنبه های اقتصادی، موزه ها تاثیر مهم و فراوانی در هویت بخشی ملی و تاریخی دارند و در استحکام ریشه های ملی، مذهبی و تاریخی عموم مردم از تاثیر قابل توجهی برخوردارند.

 مسئول نمایندگی اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مانه و سملقان بیان کرد: فرهنگ و تمدن هر قوم و ملتی از طریق اشیاء و وسایلی که در موزه هاست هویت پیدا می کند، همچنین یکی از راه های شناخت اقوام گذشته و آشنایی با نحوه زندگی آنها از طریق موزه ها به دانش آموزان و دانشجویان آموزش داده می شود.

 شهرستان مانه و سملقان به مرکزیت شهر آشخانه در شمال غربی استان خراسان شمالی واقع‌شده و از شمال و شرق به شهرستان بجنورد، از جنوب به شهرستان جاجرم، از غرب به استان گلستان محدود می‌شود.

 تپه قلعه خان، آتشکده اسپاخو، آرامگاه امامزاده دلاور، آرامگاه امامزاده قاسم بازارقارناس و روستای درکش از جمله جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان مانه و سملقان است.

کد خبر 1729990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha