آموزش رفتارهای بهداشتی به دانش آموزان توسط بسیج جامعه پزشکی

جانشین فرمانده سپاه ناحیه شیروان گفت: با توجه به اهمیت بحث سلامت و بهداشت انسان، آموزش رفتارهای بهداشتی به دانش آموزان توسط بسیج جامعه پزشکی ارائه شد.

مهدی کیوان، جانشین فرمانده سپاه ناحیه شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: آموزش شیوه صحیح زندگی به دانش آموزان به عنوان گروه مولد در تغییر رفتار بهداشتی در تمام سطوح سلامتی امری مورد تاکید متخصصین بهداشتی می باشد لذا حضور بازرسان بهداشت در سطح آموزشگاه ها و آموزش دانش آموزان امر پیشگیری مقدم تر است بر درمان را محقق می سازد.

 وی خاطرنشان کرد: در این راستا واحد مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای پیشگام است و ضمن آموزش و هشدار، در خصوص عدم استفاده از کالاهای آسیب رسان از سنین کودکی تأکید می کند.

 کیوان عنوان کرد: بدین منظور مربیان بهداشت برای ارایه آموزش های بهداشت خانه و خانواده و پرهیز از رفتارهای مخاطره آمیز پزشکی وغیره با توجه به مشکلات درمانی تغذیه و بهداشت شناخته شده در آموزشگاه ها سازماندهی شده اند و اقدامات و توصیه های لازم را به دانش آموزان ارائه می دهند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه شیروان  با بیان اینکه حفظ سلامت دانش آموزان و تأمین بخشی از ملزومات بهداشتی مورد نیاز مدارس، بیان کرد: هدف از این امر مهم، فرهنگ سازی و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه، دانش آموزان، والدین و همکاران فرهنگی مبنی بر آموزش راه‌های مقابله و کنترل بیماری است.

کیوان اضافه کرد: برخورداری از سلامت همچنین یکی از نیازها و حقوق اساسی بشر و زیربنای توسعه پایدار جوامع تلقی می شود، نوجوانان و دانش آموزان سرمایه های اصلی کشور هستند و پرورش آنها از هدف های اصلی برنامه های توسعه اجتماعی، اقتصادی است.

وی تصریح کرد: به طور ویژه، نوجوانان و دانش آموزان در بهترین سنین برای فراگیری مهارت های سالم زیستن قرار دارند، بنیان بسیاری از رفتارهای تاثیرگذار بر سلامت و شیوه زندگی افراد در سنین نوجوانی شکل می گیرد.

 

کد خبر 1729995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha