نواختن زنگ پدافندغیر عامل در ۴۰۰۰مدرسه مازندران|رفع مخاطرات زیست محیطی دریای خزر دیپلماسی ملی می خواهد

بخشی گفت: شنبه ششم آبان زنگ پدافندغیر عامل باشعار  ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید – پدافند غیر عامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی در ۴۰۰۰مدرسه استان مازندران نواخته می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حمیدبخشی-مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری مازندران در نشست خبری ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای غزه و اعلام حمایت از آرمان آزادی قدس شریف با بیان اینکه ۸ابان روز ملی پدافند غیر عامل است، اظهار کرد: برنامه های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سالجاری با شعار  《 ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید – پدافند غیر عامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی 》از سوم لغایت۱۰ آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پدافند غیر عامل  مجموعه اقدام های غیرمسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود، افزود:تضمین امنیت افراد جامعه، صیانت از تمامیت ارضی،
حفظ جان مردم، حفظ استقلال و حاکمیت کشور  از ماموریت های مهم و اساسی این اداره کل است.
بخشی با بیان اینکه تبیین دستاوردها و اقدامات سازنده در حوزه پدافندغیر عامل را به صورت جدی مورد توجه داریم، گفت: تسهیل مدیریت بحران را به جد پیگیریم.
وی به تشکیل شورای پدافند غیر عامل به ریاست استاندار، اداره کل پدافند به دبیری شورا و کارگروه‌های تخصصی پدافند غیر عامل در استان اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی فعال در استان جز کارگروه‌های تخصصی پدافند غیرعامل محسوب می‌شوند، اگر دستگاهی ترک فعل داشته باشد پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.
بخشی با بیان اینکه دارایی ها در سطح مهم، حساس، حیاتی و عادی طبقه بندی می شوند، بیان کرد: ابرتهدیدهایی نظیر زیرساخت های محدود و فرسوده در حوزه نیرو، انرژی، گردشگری و... در استان وجود دارد که به نوعی چالش محسوب می شوند.

وی به گردشگرپذیر بودن مازندران اشاره کرد و افزود: تامین انرژی از جمله نفت و بنزین برای پذیرایی از حدود ۱۵تا۲۰میلیون مسافر در این خطه از شمال کشور مشکل است اما با هدف جلب رضایت عمومی با مدیریت مضاعف به دنبال کاهش مشکلات در این حوزه هستیم.
بخشی با بیان اینکه تمامی شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر استان مازندران پیوست جامع پدافندغیر عامل شهری دارند، ادامه داد: تجهیزات و تاسیسات باید بگونه ای تاسیس شوند تا در زمان بحران بتوان بدرستی مورد بهره برداری قرار گیرند.
وی با بیان اینکه ۱۹۴ مانور و رزمایش در هفته پدافندغیر عامل برگزار می شود،افزود: برگزاری۲۲۶کارگاه آموزشی، ۱۰عنوان همایش، ۵۲سمینار و۳۳افتتاح پروژه با محوریت پدافندغیر عامل نیز از دیگر برنامه های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل می باشد.
بخشی با بیان اینکه شنبه ششم آبان زنگ پدافندغیر عامل در ۴۰۰۰مدرسه استان نواخته می شود، یادآورشد:
۸۷بازدید با محوریت پدافندغیر عامل نیز خواهیم داشت.
وی با تاکید براینکه تمامی دستگاه های اجرایی موظف آن یک درصد بودجه را به موضوع پدافند غیر عامل اختصاص دهند، گفت: طبق قانون تامین امنیت شبکه و زیرساخت های سایبری نیز باید مورد توجه دستگاه های اجرایی استان باشد.

بخشی بیان کرد: با توجه به ملاحظات متعددی که در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست در استان مازندران وجود دارد، بحث تامین امنیت غذایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی به مشکل استان در بحث سموم و آفات کشاورزی اشاره کرد و گفت: تلاش داریم مشکلات این حوزه که به گوارش مردم آسیب می زند رفع شود.
بخشی با بیان اینکه تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام حوزه پدافند غیرعامل با قوت در دست اقدام و اجرا ست، خاطرنشان شد: بروز رسانی شناسنامه دارایی های استان و ایجاد نظام گزارش گری در حوزه تهدیدات نیز مورد توجه است.  

وی به مشکلات زیست محیطی در حوزه آب اشاره کرد و گفت: رفع مشکل پس روی آب دریای خزر نیازمند دیپلماسی ملی است.

کد خبر 1730000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha