تظاهرات کشورهای لاتین علیه بمباران صهیونیست‌ها در غزه

کشورهای آمریکایی لاتین شاهد تظاهرات گسترده در محکومیت رژیم صهیونیستی به غزه بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، صدها نفر در کلمبیا، ونزوئلا، پرو و ​​مکزیک در تظاهراتی روز یکشنبه حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه فلسطینی را محکوم کردند.

کلمبیا

ده ها نفر از مردم در بوگوتا، پایتخت کلمبیا با در دست داشتن پرچم های فلسطین به سمت میدان تاریخی بولیوار راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن حملات رژیم صهیونیستی به غزه شدند.

رئوف المالکی، سفیر فلسطین در بوگوتا در بیانیه ای از همبستگی مردم کلمبیا با مردم فلسطین و حمایت از آرمان آنها تشکر کرد.

المالکی تاکید کرد: همه مردم جهان به ویژه کلمبیا با «نسل کشی» رژیم صهیونیستی در غزه مخالف هستند.

وی گفت: در استانبول و تمام پایتخت‌های جهان از فلسطین حمایت فوق العاده ای صورت گرفته است و میلیون‌ها نفر به خاطر فلسطین صدای خود را در خیابان ها بلند می کنند.

سفیر فلسطین در ادامه خواستار آتش بس فوری و بازگشایی مرزهای بشردوستانه در غزه شد.

المالکی همچنین از گوستاوو پترو، رئیس جمهور کلمبیا به خاطر حمایتش از فلسطین تشکر کرد.

تظاهرات کشورهای لاتین علیه بمباران صهیونیست‌ها در غزه

پرو

در همین راستا، ده‌ها نفر در لیما، پایتخت پرو، راهپیمایی‌هایی را در معروف‌ترین خیابان‌های شهر ترتیب دادند و شهروندان عرب‌تبار در آن شرکت داشتند و خواستار توقف فوری بمباران غزه توسط رژیم صهیونیستی شدند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی مانند «این جنگ نیست، این نسل کشی است» خواستار پایان دادن به اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی شدند.

یکی از تظاهرکنندگان شرکت کننده در این تظاهرات گفت: «رژیم صهیونیستی در مقابل چشمان جهانیان مرتکب قتل عام شد و 75 سال است که سرزمین‌های فلسطینی به طور غیرقانونی اشغال شده است».

مکزیک

ده ها مکزیکی نیز در مقابل سفارت اسرائیل تجمع کردند تا حمایت خود را از فلسطین و محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی اعلام کنند.

تظاهرکنندگان در مکزیکوسیتی، پایتخت این کشور، با برافراشتن تصاویر کودکان کشته شده در حملات غزه، به احترام فلسطینیانی که در غزه در اثر حملات صهیونیست‌ها جان خود را از دست داده‌اند، شمع روشن کردند.

سانتیاگو مورنو، یکی از تظاهرکنندگان در این تظاهرات، در بیانیه‌ای گفت: غزه در معرض یک قتل عام است.ایالات متحده آمریکا و قدرت های بزرگ  گوش خود را در برابر قتل عام غزه کر کرده‌اند.

تظاهرات کشورهای لاتین علیه بمباران صهیونیست‌ها در غزه

ونزوئلا

در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا، صدها نفر در مقابل ساختمان کنگره تجمع کردند و حملات مداوم اسرائیل به نوار غزه را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان پرچم های بزرگ فلسطین را به اهتزاز درآوردند و شعارهایی مانند «آزادی برای فلسطین» و «قتل‌کشی در غزه را متوقف کنید» سر دادند.

این اعتراضات در کشورهای آمریکای لاتین در محکومیت حملات اسرائیل به غزه صورت گرفت.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد: ارتش اسرائیل برای شانزدهمین روز متوالی غزه را هدف قرار داد و تاکنون بر اثر این حملات، 4651 فلسطینی از جمله 1873 کودک و 1023 زن کشته و 14245 نفر زخمی شدند. تعداد نامشخصی نیز در زیر آوار مفقود شده اند.

کد خبر 1730007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha