کشیش و فعال ضد آپارتاید خواستار تعطیلی سفارت اسرائیل در آفریقای جنوبی شد

کشیش «آلن بوساک»، فعال ضد آپارتاید خواستار تعطیلی سفارت اسرائیل در آفریقای جنوبی و اعلام رسمی اسرائیل به عنوان رژیم آپارتاید توسط دولت آفریقای جنوبی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «iol.co.za»، کشیش «آلن بوساک»، فعال ضد آپارتاید خواستار تعطیلی سفارت اسرائیل در آفریقای جنوبی و اعلام رسمی اسرائیل به عنوان رژیم آپارتاید توسط دولت آفریقای جنوبی شده است.

بوساک در جمع مردمی که برای راهپیمایی و تظاهرات علیه نسل کشی غزه جمع شده بودند، سخنرانی کرد.

این گردهمایی گسترده توسط کمپین همبستگی فلسطینسازماندهی شد و اتحادیه های کارگری، احزاب سیاسی، سازمان های جامعه مدنی، رهبران مذهبی، نهادهای ورزشی و شهروندان از آن حمایت کردند.

بوساک به شدت از رئیس جمهور «سیریل رامافوسا» و کنگره ملی آفریقا انتقاد کرد و گفت که آنها همبستگی خود را با فلسطینی ها فقط با کلمات اعلام کرده و هیچ کار عملی انجام نداده اند.

وی در این باره گفت: من فکر می کنم کاری که این دولت باید انجام دهد این است که سفارت اسرائیل فورا تعطیل کند.

بوساک افزود: ما باید رسما اسرائیل را به عنوان یک رژیم آپارتاید معرفی کنیم؛ ما باید همه روابط را با این رژیم را قطع کنیم؛ سفیر خود را فراخوانیم و باید روشن کنیم که به عنوان یک دولت از برنامه تحریم رژیم صهیونیستی حمایت می کنیم.

بواسک خطاب به رئیس جمهوری آفریقای جنوبی گفت: اگر نتوانید راه ماندلا را در مورد فلسطین دنبال کنید، نمی توانید بگویید که رئیس جمهوری آفریقای جنوبی هستید.

از آنجایی که تلفات و ویرانی های ناشی از بمباران اسرائیل در نوار پرجمعیت غزه غیرقابل پذیرش است، تظاهراتی در کیپ تاون و دیگر شهرهای آفریقای جنوبی هر روز برگزار می شود تا دولت را وادار به انجام اقدامات فوری برای نجات جان فلسطینی ها کند.

عطیه کن، روزنامه نگار و سخنران در آفریقای جنوبی نیز از پوشش رسانه های غربی از حمله به غزه انتقاد کرد.

وی در این باره گفت: از یک طرف، ما روزنامه نگاران غربی را داشته ایم که به مردم دروغ می گویند، گزارش های مغرضانه و نامتعادل را در نشریات اصلی ارائه می دهند و سپس اظهارات خود را پس می گیرند.

ما بارها و بارها دیده‌ایم که چگونه مصاحبه‌کنندگان در برنامه‌های خود به سخنرانان فلسطینی‌تبار بی‌احترامی می‌کردند. آنها به ماشین های تبلیغاتی جسور تبدیل شده اند، آنها زندگی فلسطینی ها را خراب کرده اند.

کمیته حفاظت از خبرنگاران گفت که تا 22 اکتبر، حداقل 23 روزنامه نگار در میان بیش از چهار هزار نفر کشته شده در نتیجه تشدید خشونت های اخیر که از 7 اکتبر آغاز شد، بوده اند.

کد خبر 1730065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha