آیین همبستگی و همدردی دانش آموزان مشهدی با کودکان مظلوم غزه

اجتماع بزرگ و باشکوه دانش آموزان مشهدی در اعلام همبستگی، همدلی و حمایت از کودکان مظلوم فلسطین به خصوص غزه، به همت مسجد المهدی خیابان فلسطین و شورای اجتماعی این محله و همچنین شهرداری منطقه یک مشهد در میدان فلسطین این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد جواد مسلم در حاشیه برگزاری اجتماع همبستگی دانش آموزان مشهدی با مردم غزه به شبستان گفت: این اجتماع توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه یک و با مشارکت مسجد المهدی و شورای اجتماعی محله فلسطین برگزار شد. 

وی افزود: در این راستا فراخوانی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه و با مشارکت رابطین آموزش و پرورش منطقه منتشر شد که بیش از ۱۰ مدرسه از سطح منطقه و دیگر مناطق در این برنامه مشارکت کردند. 

شهردار منطقه یک تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، تجمع دانش آموزان امروز یکم آبان ماه از ساعت ۹ صبح در حاشیه میدان فلسطین مشهد برگزار و شامل برنامه های مختلفی همچون اجرای گروه عمونواب و مش ماشالله، اجرای گروه سرود و همخوانی قطعه هایی مثل سلام فرمانده و سایر نواها و نماهنگ هایی که در حمایت از مردم فلسطین در فضاهای های هنری مختلف کشور معرفی شده بود،صورت گرفت. 

وی ادامه داد: شعرخوانی و اجرای سرود توسط دانش آموزان،قرائت قرآن توسط یکی از دانش آموزان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی به جهت حمایت از قرآن و در راستای اقداماتی همچون قرآن سوزی که متاسفانه چندی پیش رخ داد از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم اجرا گردید. 

شهردار منطقه یک مشهد همچنین گفت: ترسیم نقاشی دیواری دیگر برنامه ای بود که در حاشیه این مراسم اجرا شد و دانش آموزان بر روی سازه ای که در حاشیه میدان نصب شده بود، نقاشی ها و پیام ها و دلنوشته های خود را برای کودکان فلسطینی ترسیم کردند . 

مسلم گفت: در پایان این مراسم قطعنامه و عهد نامه ای در اعلام حمایت از کودکان فلسطینی و همینطور اعلام انزجار دانش آموزان مشهدی از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه قرائت گردید . 

جواد مسلم خاطرنشان کرد : این مراسم که با حضور و مشارکت بالغ بر ۶۰۰ کودک دانش آموز آغاز شد و شکل گرفت،با همراهی مردم منطقه و استقبال رهگذران روبه رو شد و بخشی از شهروندان نیز در این اجتماع شرکت کردند.

شهردار منطقه یک مشهد در پایان هدف از این برنامه را ترویج فرهنگ ایثار و حمایت از مظلومان جهان در بین دانش آموزان و نونهالان و اهمیت نقش بیداری اسلامی ذکر کرد و گفت : همان گونه که بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز تاکید شده که نسل نوجوان و جوان ما باید آگاه باشند، مراسم اعلام همبستگی و همدلی کودکان مشهد هم با چنین رویکردی برپا شد .

در این برنامه همچنین اجرای گریم چهره کودک بر روی صورت بچه ها با نقش های پرچم فلسطین و پرچم جمهوری اسلامی ایران انجام شد. 

پایان پیام/

کد خبر 1730108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha