بیمه سلامت خراسان شمالی ۱۴۰۰ زوج نابارور را نشان دار کرد

مدیرکل بیمه سلامت خراسان ‌شمالی گفت: بیمه سلامت استان سال گذشته یک هزار و ۵۵۸ زوج نابارور و نیمه نخست امسال نیز یکهزار و ۴۸۲ زوج را نشان دار کرد.

مهرداد سفیدگران، مدیرکل بیمه سلامت خراسان ‌شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: تاکنون ۳ هزار و ۴۰ زوج نابارور خراسان شمالی از خدمات بیمه سلامت برخورار شدند و این اداره کل برای پرداخت هزینه‌های ناباروری محدودیتی ندارد.

 وی خاطرنشان کرد: ۲  میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در سال گذشته و سه میلیارد و ۳۰ میلیون ریال در نیمه نخست امسال برای هزینه های ناباروری به زوج های نشان دار پرداخت شده است.

 سفیدگران عنوان کرد: بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را پرداخت می‌کند، در راستای ابلاغ قانون جوانی جمعیت و دستورالعمل‌های ارسالی از سوی ستاد، زمینه پرداخت هزینه خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری زوجین از سوی بیمه سلامت فراهم است.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان ‌شمالی اضافه کرد: بیمه رایگان ۸۶ درصد از مردم خراسان شمالی، خدمت شایسته دولت است که اقدامی ویژه و قابل تقدیر محسوب می شود، در جمهوری اسلامی و علی الخصوص دولت سیزدهم، خدمات بیمه ای ویژه ای به مردم داده شده است که سابقه نداشته و افراد بسیار زیادی تحت پوشش قرار گرفته اند تا دغدغه آن ها هنگام بیماری و کسالت، کاهش یابد.

سفیدگران با تاکید بر اینکه خدمات به مردم در نظام جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم در عمل بیش از تبلیغات صورت گرفته است، بیان کرد: اگر افرادی هستند که اکنون بیمه نیستند، قطعا خودشان این موضوع را دنبال نکرده اند و نظام نسبت به بیمه درمان همه آحاد خودش را مکلف دانسته و در این مسیر حرکت کرده است. البته این افراد نیز اگر اطلاعی ندارند، باید مطلع شوند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر افرادی که جزو دهک یک تا پنج هستند به صورت رایگان بیمه شده اند که اقدام بسیار ارزنده ای محسوب می شود، همچنین پرداخت تمام هزینه های درمان کودکان زیر هفت سال و درمان رایگان این کودکان در بیمارستان های دولتی نیز انجام شده که قابل تقدیر است.

 

کد خبر 1730126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha