اجرای یکی از مهمترین بیمارستان‌های سرطان کشور با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در کرمانشاه

کریمی گفت: این پروژه از مهمترین بیمارستان‌های سرطان کشور است و با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد تا یک ماه آینده عملیات اجرایی آن به پایان می رسد.

صادق کریمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  با اشاره به علت تاخیر چندماهه در افتتاح پروژه بیمارستان های سرطان کشور در کرمانشاه ،گفت: مشکلات پیش آمده در واحد رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) بود که این امر موجب شد قطر دیوارهای واحد رادیوتراپی این بیمارستان را بیش از پیش افزایش دهیم که از بروز هرگونه مشکل احتمالی پیشگیری کنیم و برای همین کار قدری زمان بر شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:تمام تجهیزات پزشکی پیشرفته و سنگین این بیمارستان به غیر از هتلینگ آن خریداری و در حال نصب است و بزودی با بهره‌بردای از آن، ۱۲۰ تخت‌ به مجموع تخت‌های بیمارستانی استان اضافه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا سال آینده تمام شهرستان‌های کرمانشاه صاحب بیمارستان می‌شوند،افزود: بیمارستان سرپل ذهاب با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی وبا همکاری خیرین در حال ساخت است همچنین بیمارستان دالاهو که فاز اول آن به پایان رسیده و مناقصه فاز دوم آن در حال انجام است و به زودی اجرای آن آغاز می شود.

کریمی خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه فاز یک بیمارستان روانسر تمام شده و برای اجرای فاز دوم که ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی در دست اجرا است نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم که تامین آن کار دشواری است.

 معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:ساخت بیمارستان در بسیاری بیمارستان های شهرستان با توجه به جمعیت کم آن شهرستان اصلا توجیه اقتصادی ندارد، اما به خاطر مردم شهرستان راه اندازی شده اند لذا در حال حاضر عمده بیمارستان های ما زیان‌ده هستند و هزینه های آن ها اصلا با درآمدشان همخوانی ندارد .

وی اظهار کرد: هم اکنون ۶ پروژه حوزه درمانی در استان کرمانشاه آماده افتتاح بود که پس از افتتاح آنها با حضور وزیر بهداشت تعداد ۶۲ تخت بیمارستانی دیگر به مجموعه درمانی این استان اضافه خواهد شد.

کریمی با اشاره به دیگر پروژه‌های درمانی در دست اقدام، گفت: هفت پروژه درمانی مهم دیگر در استان کرمانشاه در حال اجرا هستند و در مجموع ۴۰ پروژه بهداشتی و درمانی در این استان در دست اجرا است که بر اساس پیشرفت روند آنها تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهند رسید که با افتتاح این هفت پروژه درمانی ۳۹۹ تخت تا پایان سال به مجموع تخت‌های استان اضافه می شود.

کد خبر 1730155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha