برگزاری ۵۰۰ برنامه همزمان با هفته پدافند غیرعامل در گلستان

محمدی از برگزاری ۵۰۰ برنامه از سوی ۶۵ دستگاه اجرایی استان گلستان همزمان با هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمدتقی محمدی امروز (سه شنبه ۲ آبان) در نشست خبری هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل گفت: روز هشتم آبان به نام روز پدافند غیرعامل نامگذاری شده و برنامه های این هفته و روز با شعار «ایران پایدار، به وسعت ایمان به بلندای امید» برگزار می شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان از برگزاری ۵۰۰ برنامه از سوی ۶۵ دستگاه اجرایی استان در هفته پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: برگزاری جلسات شورای پدافند غیرعامل استان، کارگروه های تخصصی و کمیته های تخصصی پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی، برگزاری مسابقات علمی، رزمایش های دفاعی و آمادگی، همایش های تخصصی، دوره های آموزشی، نمایشگاه های تخصصی، انواع مصاحبه های رادیویی، تلویزیونی و رسانه ای، تبلیغات محیطی، نشست های تخصصی و افتتاح یا بازدید پروژه های مرتبط با پدافند غیرعامل از برنامه های مهم این هفته است.

وی از تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در استان خبر  داد و گفت: بر اساس مطالعات پدافند غیرعامل استان، تهدیدات استان، تهدیدات زمینی شامل؛ جنگل، کشاورزی، زراعت و شیلات است.

محمدی با بیان اینکه کشور در طول سال های گذشته به دلیل مسائل امنیتی، اجتماعی و سیاسی درگیر تهددیات به وجود آمده در منطقه بوده است، ادامه داد: تهدیدات سایبری به عنوان تهدیدات اول کشور شناخته شده و به عنوان موضوع اول مطرح است.

وی گفت: همه این تهدیدات مورد رصد و پالایش قرار دارد و از حالت پدافندی خارج شدیم و حالت آفندی هم انجام می دهیم و در این راستا دستورالعمل های خوبی نیز تهیه شده و به دستگاه های اجرایی هم ابلاغ شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل گلستان با بیان اینکه بیشتر آسیب هایی که در حوزه سایبری بر کشور وارد می شود ناشی از اشتباهات فردی است، افزود: کابرها نباید سیستم اینترنت و شبکه داخلی خودشان را به یکدیگر متصل کنند و از نصب فلش و مموری کارت نیز خودداری کنند.

وی اظهارداشت: با رعایت بسیاری از اصول ساده و پایه در حوزه امنیتی از بسیاری از آسیب ها جلوگیری می شود.

محمدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری سال ها پیش در ابتدای تشکیل پدافند غیرعامل فرمودند: پدافند غیرعامل یک اصل دائمی و همیشگی است و هر روز به اهمیت این موضوع افزوده می شود، گفت: بعد از گذشت سال ها متوجه این موضوع شده ایم ... امروز شرایط کشور و منطقه آبستن بسیاری از تهدیدات است و با جدی تر شدن تهددیات، اهمیت پدافند غیرعامل نشان داده می شود.

وی افزود: در همه حوزه ها تحت فشار و آسیب هستیم و تنها حوزه ای که دچار آسیب نیستیم حوزه نظامی است، اگر پدافند غیرعامل جدی گرفته نشود کشور دچار تلفات و ضربه های جبران ناپذیری خواهد شد.

کد خبر 1730199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha