دشمن به دنبال نفوذ در مساجد و خارج کردن مسجد از محوریت انقلاب است

حسنی‌آهنگر گفت: دشمن با نفوذ در مساجد می‌خواهد مسجد از محور انقلاب خارج شود و ساخت فرهنگسراها، سرای محله و... نوعی خارج کردن مسجد از محوریت انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدرضا حسنی‌آهنگر، سه‌شنبه(۲ آبان) در آئین اختتامیه دومین عهد خدمت تابستان دانشجویی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر با بیان اینکه استان کرمان فضای بسیار آماده‌ای برای کارهای فرهنگی و تربیتی دارد؛ تصریح کرد: استمرار کارهای جهادی نیاز فوق العاده کشور است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام سپس نکاتی راجع به دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و نقش آن در تمدن نوین اسلامی بیان کرد و در همین رابطه گفت: بیانیه گام دوم نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی است.

وی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را نیازمند تسریع حرکت عمومی جامعه با محوریت جوانان متعهد و حزب اللهی دانست که الزاماتی از جمله شناخت میدان با شناخت کامل از خود و دشمن دانست و بر لزوم ورود سازمان‌یافته‌تر جوانان تاکید کرد.

دکتر حسنی‌آهنگر با متذکر شدن این مطلب که اگر دانشگاه همت نکند، حرکت انقلاب روی ریل تمدن غرب خواهد بود؛ افزود: دشمن دنبال استحاله فکری و فرهنگی؛ تضعیف قدرت حاکمیت؛ جنگ داخلی و تجزیه کشور و اجماع جهانی و جنگ نظامی است.

وی اهمیت شناخت ساختار حکومتی، قرارگاهی و فرماندهی دشمن در برابر جمهوری اسلامی را یادآور شد و افزود: جریان لابی صهیونیستی هیئت مدیره ای است که برای جهان تصمیم می‌گیرد و راهبرد اصلی آنها تبدیل اسلام ناب به اسلام آمریکایی است‌.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام ادامه داد: آنان برای این هدف خود دنبال اصلاحاتی در حوزه های علمیه، مدارس و دانشگاه ها و در مساجد هستند که سکوت برخی از علما در اغتشاشات سال گذشته بخاطر نفوذی است که در دفترشان اتفاق افتاده در حالیکه شهید سلیمانی در وصیت‌نامه خود خطاب به علما هم سخنانی دارند.

وی با افزودن این مطلب که سند ۲۰۳۰ برای مدارس در راستای راهبرد مذکور دشمن تدوین شده است؛ اظهار کرد: آنان با نفوذ در مساجد می‌خواهند مسجد از محور انقلاب خارج شود و ساخت فرهنگسراها، سرای محله و... نوعی خارج کردن مسجد از محوریت انقلاب اسلام است در حالیکه مساجد محل تجمع رزمندگان، کار گروه‌های جهادی و..‌. است.

دکتر حسنی‌آهنگر سپس با اشاره به اینکه جنگ ترکیبی دشمن در محیط پیچیده آشوبناک است؛ گفت: 
مسئولین ساده انگارانه به مسائل جنگ نرم نگاه می کنند و جنگ نرم چندان متولی و سازماندهی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید ساده انگارانه به جنگ‌نرم نگاه کرد؛ افزود: هر گونه نگاه تک بعدی و غیرسیستمی در این نبرد ترکیبی حتماً محکوم به شکست است و هزینه های زیادی می دهیم زیرا جنگ نرم؛ ابری از تهدیدات و جنگ الگوریتم‌ها و سامانه‌های هوشمند است که محصول اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها است.

کد خبر 1730208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha