پیش بینی ساخت ۲۰ هزار مترمربع فضای آموزشی با معماری ایرانی اسلامی در طبس

رخسارپور با بیان اینکه ۱۰ پروژه نیمه تمام در طبس در دست اقدام است، گفت: احداث مجتمع آموزشی با رویکرد معماری ایرانی اسلامی و محله‌محور هم در مساحت ۲۰ هزار مترمربع در طبس پیش‌پینی شده که مشاور در حال طراحی پروژه است به‌زودی با حمایت های سازمان نوسازی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حامد رخسارپور امروز سه‌شنبه (۲ آبان) در آیین افتتاح آموزشگاه مهرآفرین طبس که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس برگزار شد، سرانه فضای آموزشی استان را  ۶.۵ مترمربع به ازای هر دانش آموز اعلام کرد و گفت: سرانه متوسط فضای آموزشی در کشور ۵ و نیم مترمربع است که خراسان جنوبی یک مترمربع سرانه بیشتری دارد ولی به صورت نقطه ای در استان مشکلاتی وجود دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی به دو شیفته بودن ۴۵ مدرسه در مرکز استان اشاره کرد و افزود: شهرستان طبس رتبه بعدی کمبود فضای آموزشی را علی رغم دارا بودن معادن بزرگ به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ پروژه نیمه تمام در طبس در دست اقدام است، ادامه داد: احداث مجتمع آموزشی با رویکرد معماری ایرانی اسلامی و محله‌محور هم در مساحت ۲۰ هزار  مترمربع در طبس پیش‌پینی شده که مشاور در حال طراحی پروژه است به‌زودی با حمایت های سازمان نوسازی عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

رخسارپور عنوان کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام آموزشی و رعایت عدالت آموزشی و توجه بیشتر به مناطقی که سرانه آموزشی پایین‌تری دارند، از رویکردهای سازمان نوسازی مدارس استان است تا سرانه آموزشی خراسان جنوبی به ۸.۵ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه این آموزشگاه با کمک خیرین احداث شده، گفت: خیرین در شهرستان طبس به حوزه مدرسه‌سازی توجه دارند.

کد خبر 1730215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha