آموزشگاه ۶ کلاسه برکت در بشرویه افتتاح شد

طی مراسمی با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، آموزشگاه ۶ کلاسه برکت شهدای معلم با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد ریال در بشرویه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسن علیزاده امروز (۲ آبان) در مراسم بهره برداری آموزشگاه ۶ کلاسه برکت شهدای معلم شهرستان بشرویه، اظهار کرد: بشرویه از نظر تعداد شهدای فرهنگی و دانش آموز رتبه اول خراسان جنوبی دارد و ۷۴ شهید فرهنگی و ۴۸ شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرماندار بشرویه با بیان اینکه این شهرستان خیرین مدرسه ساز زیادی دارد، گفت: مدرسه ای که امروز افتتاح می شود ۴۲ سال از ساخت آن گذشته بود. ابتدا پنج کلاسه پیش بینی شده بود که با توجه به حجم و تعداد دانش آموز و کمبود کلاس و انبارهای کلاسی استاندارد لازم را نداشت و با تلاش های خیرین ساخته شد.

علیزاده گفت: خدمات بسیار خوبی را دولت با تلاش های صورت گرفته در شهرستان بشرویه ارائه داده است اما امسال با توجه به افزایش دانش آموزان در بازدیدهای صورت گرفته شاهد بودیم که کلاس هایی که قبلا ساخته شده بود ۲۵ تا ۳۵ مترمربع برای هر کلاس بود که به جهت افزایش دانش آموزان امروز در هر کلاس ۳۵ تا ۳۷ دانش آموز مستقر هستند که بحث تحصیل را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه برخی مدارس ما ۱۰۰ درصد تخریبی هستند، افزود: دبیرستان حضرت معصومه(س)، مدرسه بنت الهدی در بشرویه و شهر ارسک تخریبی هستند اما در هر کدام ۱۰۰ دانش آموز در حال تحصل هستند، با توجه به زلزله های سال گذشته و گسل های فعال در شهرستان این مدارس باید تخریب شوند اما به جهت اینکه  مکانی نیست از همین مدارس برای آموزش استفاده می شود.

فرماندار بشرویه با اشاره به کمبود شدید تجهیزات در مدارس بشرویه گفت: تجهیزات به جهت هوشمندسازی مدارس و یا میز و نیمکت ها باید نوسازی شوند چراکه برخی نیمکت ها مربوط به زمان تحصیل والدین فرزندان است.

علیزاده گفت: میز و نیکمت های قدیمی مدارس شهر بشرویه و ارسک با توجه به فیزیک دانش آموزان استاندارد نیست و دانش آموزن تمرکزی بر روی درس ندارند.

گفتنی است این مدرسه با اعتباری بیش از  ۶۷ میلیارد ریال با زیربنای ۵۱۸ متر مربع و محوطه سازی ۷۰۰ متر مربع با حضور خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و مسئولین استانی و محلی به بهره برداری رسید.

کد خبر 1730227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha