مسکن هنرمندان باید جدی گرفته شود/ شهرک هنر لازم است اما کافی نیست

این کارگردان سینما توجه به مسئله مسکن هنرمندان را امری ضروری خواند و گفت: مسکن در زندگی هنرمندان یک مسئله بسیار مهم است و اکنون ضرورت دارد بحث مسکن هنرمندان را بسیار جدی بگیریم؛ در واقع شهرک هنر قرار است علاوه بر شهر هنر بودن محل زندگی هنرمندان هم باشد و به همین دلیل خیلی لازم است اما کافی نیست.

«پوران درخشنده»، کارگردان سینما و فیلم ساز درباره امتیازات راه اندازی «شهرک‌هنر» برای هنرمندان به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: مکانی که  بنام هنرمندان ساخته می شود قطعا یک قدم مفید است و من فکر می کنم که خیلی مهم است این اتفاق بیفتد اگرچه این اقدام کافی نیست ولی لازم است.

وی در پاسخ به این سئوال که راه اندازی  شهرک هنر که قرار است در آن مجموعه از فعالیت های فرهنگی، هنری  و آموزشی  برپا شود چقدر می تواند به پیشبرد برنامه های فرهنگی و هنری در کشور کمک کند؟ توضیح داد:  مسکن در زندگی هنرمندان یک مسئله بسیار مهم است و اکنون ضرورت دارد بحث مسکن هنرمندان را بسیار جدی بگیریم ؛ در واقع شهرک هنر قرار است علاوه بر شهر هنر بودن محل زندگی هنرمندان هم باشد و به همین دلیل خیلی لازم است اما کافی نیست و نیاز داریم در جاهای دیگر نیز برای مسکن هنرمندان اتفاقاتی شبیه به این شهر هنر بیفتد.

این کارگردان سینما و فیلم ساز در پاسخ به این سئوال که اگر شهرک هنر تا دو سال آینده به بهره برداری برسد شما  حاضرید در این مکان زندگی کنید؟ گفت: اگر در این شهرک امکانات و دسترسی های مهم وجود داشته باشد، چرا که نه ! ولی بحث بحث دسترسی هاست که باید برای آن فکری بشود؛ باید زیر ساخت ها فراهم شود و خیلی عوامل دست به دست هم دهد تا این شهرک قابلیت سکونت داشته باشد.

فیلم های زیر سقف دودی، هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند ، حرفه ای‌ها ،  خواب‌های دنباله‌دار، بچه‌های ابدی،  رؤیای خیس ، شمعی در باد، عشق بدون مرز ، زمان از دست رفته،  عبور از غبار، پرنده کوچک خوشبختی  و  رابطه  از جمله آثار سینمایی پوران درخشنده به عنوان کارگردان است که می توان به آنها اشاره کرد.

کد خبر 1730352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha