آزادگان نماد اتحاد و اقتدار هستند

کهن سال از آزادگان به عنوان نماد اتحاد و اقتدار یاد کرد و گفت: اسرای ایرانی به رغم فشارها و شکنجه‌های طاقت‌فرسای رژیم بعث عراق، از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی عدول نکردند که این پایمردی باید برای نسل نو تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سعید کهن سال-مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران در دوازدهمین همایش «آزادگان موصل یک» که با حضور هزار و ۲۰۰نفر از آزادگان در شهرستان تنکابن برگزار شد،  با اشاره به استقامت و صبر آزادگان سرافراز در دوران دفاع مقدس در زندان های رژیم بعث عراق، اظهار کرد: آزادگان سرافراز ایران اسلامی در آن دوران سخت و زیر شکنجه های روحی و جسمی بعثی ها اوج گذشت، ایثار، مقاومت، ایستادگی و ولایتمداری را به رخ دشمن کشیدند.

وی ضمن تحسین انسجام و همدلی آزادگان دوران دفاع مقدس، افزود: آزادگان الگویی برای جامعه ایثارگری محسوب می شوند و این وحدت و یکپارچگی باید استمرار و تداوم داشته باشد تا شاهد رشد و بالندگی کشور در عرصه های گوناگون باشیم.

کهن سال گفت: آزادگان سرافراز ایران اسلامی در شرایط اسارت که قساوت دشمن را با جسم و جان خود لمس کردند، فرهنگ ایثار و شهادت را  به درستی تصویر کردند، امید می رود این فرهنگ به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با بیان اینکه رزمندگان ایرانی در زندان های رژیم بعث عراق  رفاقت، برادری و همدلی را به نمایش گذاشتند، خاطرنشان شد: خاطرات آزادگان به نوعی گنجینه است، باید برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.


 

کد خبر 1730371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha