بیمه زنان بد سرپرست و بی سرپرست پیگیری می‌شود

زنگویی گفت: معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری در حال رایزنی با صندوق روستائیان و عشایر است تا این بانوان بتوانند با عضویت در صندوق بیمه روستائیان و عشایر خود را بیمه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فهمیه زنگویی امروز (۳ آبان) در برنامه زنده رادیویی خراسان جنوبی با موضوع نقش زن در خانواده و اجتماع اظهار کرد: وظیفه مسئولان تدبیر در امور مردم و بانوان، به ویژه بانوان روستایی و عشایری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی افزود: در این دولت به طور مشخص بانوان روستایی و عشایری دیده شدند برنامه هایی در صندوق بیمه روستائیان و عشایر در حال اجرا بوده و برای اولین بار این صندوق اعتباراتی ویژه بانوان روستائیان و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت دریافت کرده است و بانوان می توانند خود را بیمه کنند.

وی با بیان اینکه جامعه استانی ما در محرومیت های مضاعفی بوده اند و نیازمند توجه در همه ابعاد سلامت، ورزش، بیمه، اشتغال و سایر هستند، گفت: مسئله اشتغال بانوان، بیمه و سلامت خانواده برای تمامی اقشار مهم است و در هر گروه از بانوان باید تدبیرخاص اندیشیده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه بانوان ما با اقتصاد خرد خانگی و زود بازده می‌توانند مستقل و به اقتصاد نسبی برسند، گفت: بیمه بازنشستگی صندوق روستائیان به بانوان استقلال می دهد لذا پیشنهاد می شود زنان روستایی و عشایری ما به عضویت این صندوق درآیند.

وی با اشاره به  سلامت روحی و روانی بانوان شاغل، گفت: برای این بانوان نگهداری کانون خانواده مهم است، بانوان ادارات ما دارای رخوت و خمودگی زیاد کاری می شوند لذا باید نشاط به آنها اضافه شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: یکی از حلقه های مفقوده توانایی تعامل و کاهش تعارض بین نقش مادری و همسری و اداری آنها است بسیاری از بانوان باید مهارت های کار و زندگی را کسب کنند لذا کارگاه هایی برای کاهش تعارضات بین نقشی، برای بانوان برگزار می کنیم تا بانوان ما به الگوی یک زن سوم انقلاب نزدیک تر شوند.

زنگویی ادامه داد: مسئله جمعیت و فرزندآوری پیشانی کارهای دولت در دفتر دولت و خانواده ریاست جمهور است که نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه بانوان بد سرپرست و بی سرپرست ما مشکل درآمد ماهانه دارند و نمی تواند به عضویت صندوق بیمه روستائیان و عشایر درآیند، گفت:باید نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی آنها را حمایت می کنند و معاونت بانوان و خانواده ریاست جمهوری در حال رایزنی با صندوق روستائیان و عشایر است تا این بانوان بتوانند با عضویت در صندوق بیمه روستائیان و عشایر خود را بیمه کنند.

کد خبر 1730373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha